بهترین منابع برای آزمون تافل

آزمون تافل به‌تمامی متقاضیان خود این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های زبان انگلیسی خود را از طریق ارزیابی شنیداری (Listening)، خواندن (Reading)، صحبت‌کردن (Speaking) و نوشتن (Writing) نشان دهند. بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها پیش از پذیرش دانشجویان بین‌المللی به این آزمون نیاز دارند. قابل‌ذکر است که بسیاری از نهادها برای اهدای ویزا به داوطلبان به نتایج این آزمون استناد می‌کند.

آماده‌شدن برای آزمون تافل به اراده، زمان و مواد آموزشی خوب نیاز دارد. مواد آموزشی شامل منابع آزمون تافل می­شوند. بازار از منابع متعدد تافل پر شده است که این تعدد بسیار زیاد موجب گمراهی داوطلبان می­شود و تصمیم‌گیری را برای شما دشوار می‌کند. مقاله حاضر به شما بینشی را می‌دهد تا بهترین منبع یا منابع آزمون تافل را انتخاب کنید و برای آزمون به‌خوبی مهیا شوید.

آمادگی برای آزمون تافل

اگر مطمئنید که باید در آزمون تافل شرکت کنید و برای مقصد کاری یا تحصیلی خود به نتایج آن نیاز دارید وقت آن رسیده است که برای آزمون آماده شوید بهترین منابع تافل را آماده کنید و مطالعه خود را شروع کنید تا نمره‌ای بالا کسب کنید. البته باید به برخی از سؤالات پاسخ دهید برای مثال آیا به کلاس و مدرس نیاز دارید؟ آیا به‌صورت خود خوان مطالعه می‌کنید؟ آیا آنلاین بهتر یاد می‌گیرید یا به شیوه‌های سنتی پایبند هستید؟ برای‌آنکه بتوانید در راه مطالعه برای تافل قدم بردارید باید به این سؤالات و سؤالات مشابه پاسخ دهید. اما نگران نباشید در این مقاله به بخش بزرگی از سؤالات شما پاسخ می‌دهیم و بهترین منابع تافل 1402 را به شما معرفی می‌کنیم پس قلم بردارید و برای یادداشت‌برداری آماده شوید.

منابع خوب برای آمادگی برای آزمون تافل

با در دست داشتن یهترین منابع تافل به بیشترین میزان آمادگی برای آزمون خود برسید.

کتاب‌ها، بهترین منابع آزمون تافل

باوجودآنکه تافل آزمونی مبتنی بر کامپیوتر است و در حال حاضر بخش زیادی از یادگیری در گرو آموزش آنلاین است. کتاب‌های چاپی همچنان از بهترین مواد و منابع آموزشی محسوب می­شوند البته اگر کتاب‌ها را به‌عنوان منابع آزمون تافل انتخاب می‌کنید بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • اطمینان حاصل کنید که کتاب تافل شما بر اساس جدیدترین فرمت آزمون نوشته شده باشد.
  • برای آمادگی کامل و کافی به یک کتاب تافل به همراه سی دی یا تمرین‌های Listening آنلاین نیاز دارید.
  • کتابی که تهیه می‌کنید باید شامل پاسخ‌نامه سؤالات با نکات ضروری باشد.

مزایای مطالعه برای تافل با کتاب‌ها

مانند هر آزمون زبان دیگری، تافل نیز برای فرمت آزمون و سبک سؤالات به تمرین انگلیسی و آموزش خاص نیاز دارد. یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای تهیه، استفاده از کتاب‌های تافل است و مطمئناً این کار چندین مزیت دارد:

  1. کتاب‌های تافل زیادی برای انتخاب وجود دارد: با وجود شهرت و مقبولیت تافل در سراسر دنیا، کتاب‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارد که بر اساس سلیقه‌ی افراد مختلف نوشته شده‌اند.
  2. کتاب‌ها، منابع تافل خود خوان: اگر از آن دسته افرادی هستید که به مطالعه سلف استادی علاقه دارید، کتاب‌ها می‌توانند همراه مناسبی برای شما باشند؛ زیرا در هر زمان و مکان می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
  3. کتاب‌ها، منبعی ارزان و به‌صرفه برای تافل: خرید یک کتاب تافل خوب برای آمادگی امتحان، سرمایه‌گذاری یکباره است. چه از یک کتاب نو استفاده کنید و یا به یک کتاب دسته دوم بسنده کنید باید مراقب باشید که اطلاعات کتاب شما به‌روز باشد؛ اما در هر حالتی نسبت به شرکت در کلاس‌های آمادگی تافل گزینه‌ای ارزان‌تر هستند.

لیستی از کتاب‌های مناسب برای آزمون تافل

سرمایه‌گذاری روی یک راهنمای آمادگی خوب می‌تواند گزینه بسیار ارزان‌تری نسبت به ثبت‌نام در یک کلاس باشد. شما می‌توانید بر اساس نیازهای خود میان لیست زیر بهترین منبع تافل را برگزینید:

راهنمای رسمی آزمون تافل iBT – The Official Guide to the TOEFL iBT Test, 6th Edition

این کتاب توسط ETS  که برگزارکننده‌ی آزمون تافل است، منتشر شده است. این کتاب هر چهار مهارت زبان انگلیسی یعنی رایتینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و ریدینگ را تقویت میکند تا داوطلبان تمامی مهارت های خود را در آزمون به بهترین شکل نشان دهند. این راهنما یک مرجع جامع و همه‌کاره است که به شما کمک می‌کند برای آزمون آماده شوید و بهترین نمره را کسب کنید.

با این کتاب می‌توانید 4 نمونه آزمون را بخوانید و صدها سؤال تمرینی را که دقیقاً با سؤالات موجود در آزمون همسو هستند را مرور کنید. البته این کتاب راهنمایی جامع و کامل برای معرفی هر بخش آزمون است در نتیجه از بهترین منابع آمادگی آزمون تافل است. این کتاب به دو صورت چاپی و آنلاین موجود است و به همراه یک سی دی ارائه می‌شود تا شما را قادر سازد برای بخش Listening نیز تمرین کنید.

منابع آزمون تافل

iBT – The Official Guide to the TOEFL iBT Test, 6th Edition

بهترین منابع آزمون تافل

Kaplan’s TOEFL iBT Prep Plus, 2020-2021

کتاب  Kaplan’s TOEFL iBT Prep Plus, 2020-2021

کتاب بعدی که از بهترین منابع جامع برای تقویت هر چهار مهارت زبان انگلیسی است راهنمای تافل کاپلان است. این کتاب که بر اساس آزمون‌های تافل پیشین تألیف شده است شامل بیش از 450 نمونه سؤال همراه با توضیح پاسخ‌ها است. با داشتن این کتاب شما می‌توانید به منابع آنلاین مانند آموزش‌های ویدئویی نیز دسترسی پیدا کنید.

کتاب  Cambridge Preparation for the TOEFL iBT Test (CUP)

کتاب آمادگی برای آزمون تافل که توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است از معروف‌ترین و بهترین منابع آزمون TOEFL است. از برجسته‌ترین نکات و ویژگی‌های این کتاب می‌توان به صدها تمرین و معرفی استراتژی‌ها برای هر چهار بخش آزمون اشاره کرد. همچنین هفت آزمون آزمایشی تافل در این کتاب قرار داده شده است که امکان مطالعه مستقل و خود خوان تافل را فراهم می‌کند.

بهترین منابع برای تافل

Cambridge Preparation for the TOEFL iBT Test (CUP)

منابع آزمون toefl

Barron’s TOEFL iBT, 17th Edition

کتاب  Barron’s TOEFL iBT, 17th Edition

این کتاب جامع از بهترین منابع امتحان تافل است و دارای استراتژی‌ها و نکاتی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا به مهارت‌های لازم برای قبولی در امتحان تافل تسلط یابند. شما با استفاده از این کتاب می‌توانید مفاهیم کلیدی هر بخش آزمون را بیاموزید، هر درس را به‌صورت ویدئویی تماشا کنید و با بیش از 200 فلش کارت دیجیتالی مطالعه کنید. گفتنی است که راهنمای بارون شامل 8 امتحان کامل تافل است که شما با انجام و مطالعه آن، اعتماد به نفس خود را در آزمون دهی افزایش می­دهید.

کتاب  Barron’s “Essential Words for the TOEFL, 7th Edition

از دیگ کتاب‌های بارون که از بهترین منابع تافل است می‌توان به کتاب “کلمات ضروری برای تافل” اشاره کرد. این کتاب به‌گونه‌ای تألیف شده است که به شما کمک می‌کند تا با مجموعه‌ای وسیع از کلمات و عبارات که در مدت‌زمان آزمون تافل به آن‌ها نیاز دارید، آشنا شوید. این کتاب از بهترین منبع لغت تافل است زیرا 500 لغت عمومی تافل را معرفی کرده است و برای هر کدام مثال‌هایی را بیان می‌کند تا با نحوه کاربرد هر کلمه آشنا شوید.

منابع امتحان تافل

Barron’s “Essential Words for the TOEFL, 7th Edition

منابع خودخوان تافل

Official TOEFL iBT Tests Volume 1 , 2

کتاب  Official TOEFL iBT Tests Volume 1, 4th Edition

برای معرفی منابع TOEFL به یکی دیگر از کتاب‌های تألیف شده توسط EST اشاره می‌کنیم. این کتاب که شامل تست‌های پیشین تافل است منبعی جامع و کامل و البته استاندارد را برای داوطلبان فراهم می‌کند تا به بهترین نحوه برای آزمون پیشروی خود آماده شوند. شما با داشتن این کتاب به 5 امتحان کامل تافل، وظایف رایتینگ و نمونه پاسخ‌های بخش اسپیکینگ و رایتینگ دسترسی پیدا می‌کنید.

گفتنی است که جلد دوم این کتاب با نام مشابه تألیف شده است که شامل 5 آزمون جامع دیگر برای تمرین بیشتر است. هر دو این کتاب‌ها به‌صورت آنلاین و چاپی در بازار وجود دارند.

کتاب Test Prep Books’ TOEFL Preparation Book, 2020 and 2021

کتاب آمادگی برای تافل از بهترین منابع تافل است که توسط Test Prep Books منتشر شده است و شامل استراتژی‌های اثبات شده برای تقویت بخش‌های ریدینگ، اسپیکینگ، رایتینگ و لیسنینگ است. شما با مطالعه این کتاب می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را با انواع سؤالات تمرینی ارتقا دهید و سپس با استفاده از توضیحات پاسخ هر سؤال را بررسی کنید.

منابع سلف استادی تافل

Test Prep Books’ TOEFL Preparation Book, 2020 and 2021

منابع شلف استادی تافل

Mometrix’s “TOEFL Preparation Book, 2021-2022

کتاب Mometrix’s “TOEFL Preparation Book, 2021-2022

از دیگر منابع تافل باید به کتاب آمادگی برای تافل که توسط شرکت محبوب Moometrix ایجاد شده است، اشاره کنیم. این منبع به دانش‌آموزان می‌آموزد که چگونه در بخش‌های خواندن، شنیدن، صحبت‌کردن و نوشتن امتحان موفق شوند. شما می‌توانید سؤالات استاندارد را مطالعه کنید مفاهیم کلیدی را با آموزش‌های ویدئویی دنبال کنید و پاسخ‌های توضیحی را برای کمک به شناسایی نقاط ضعف خود بخوانید. بهتر است بدانید که این کتاب شامل راهبرهای مفیدی برای هر یک از چهار بخش تافل می­شود.

سایت‌ها، بهترین منابع برای تافل

بهترین کتاب‌ها را به شما معرفی کردیم، حال وقت آن رسیده است که به دنبال منابع دیگر تافل باشید. اگر آماده‌اید تا از محیط امن خود خارج شوید و به سبک جدیدی از یادگیری روی‌آورید باید به دنبال منابع آنلاین باشید. هر سبک یادگیری که داشته باشید باید بدانید که آمادگی برای تافل به‌صورت آنلاین رویکردی به‌روزتر است و در کنار مطالعه با کتاب حتماً توصیه می­شود.

مزایای مطالعه برای تافل با منابع آنلاین

  • انعطاف‌پذیری و دسترسی آسان: هر زمان و هر کجا که دوست دارید به منابع دسترسی داشته باشید.
  • منابع به‌روز: اصلاحات کاملاً به‌روز را دریافت کنید.
  • منابع سرگرم‌کننده: آموزش به این شکل بسیار سرگرم‌کننده و متنوع است.

لیستی از منابع آنلاین و رایگان تافل

می‌توان با جرات گفت که تعداد منابع آنلاین بسیار بیشتر از کتاب‌ها است. در ادامه برخی از محبوب‌ترین منابع آنلاین تافل را به شما معرفی می‌کنیم:

  • وب‌سایت رسمی ETS انواع مختلفی از سؤالات تمرینی را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند برای آزمون تافل آماده شوید و مهارت‌های انگلیسی خود را تقویت کنید. برای آمادگی کامل می‌توانید به اطلاعات این سایت استناد کنید:

https://www.ets.org/toefl/ibt/prepare

  • آزمون‌های تمرینی را در سایت زیر انجام دهید:

https://www.4tests.com/toefl

  • سؤالات مشابه آزمون را حل کنید و پاسخ‌ها را با توضیح بخوانید:

https://www.thoughtco.com/toefl-vocabulary-practice-quiz-4061539

  • تست‌های تمرینی را به‌صورت جامع یا برای هر بخش انجام دهید:

https://www.graduateshotline.com/sampletoefl.html

  • در سایت زیر وظایف رایتینگ را ببینید و تمرین کنید:

https://www.examrace.com/TOEFL/TOEFL-Study-Material/

  • با انواع سؤالات در تافل آشنا شوید و تمرین کنید:

https://www.examenglish.com/TOEFL/toefl_structure_1.htm

  • و در نهایت از بهترین منابع رایگان و آنلاین برای تافل باید به سایت زیر اشاره کرد:

toeflresources.com

پادکست‌ها، بهترین منابع لیسنینگ تافل

امروزه کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که برای یادگیری و تقویت لیسنینگ و اسپیکینگ خود به پادکست‌ها تکیه نکند. آمادگی برای تافل نیز از این قانون مستثنی نیست. به دنبال به‌روزترین پادکست‌ها باشید و مطابق باسلیقه‌ی خود آن را انتخاب کنید و از آن‌ها یاد بگیرید. در ادامه دو مورد از محبوب‌ترین پادکست‌ها که از بهترین منابع تافل 2023 هستند را به شما معرفی می‌کنیم:

بهترین پادکست ها برای آمادگی تافل

The TOEFL Podcast

پادکست The TOEFL Podcast

میزبان این پادکست مشاوره‌های زیادی در مورد آزمون تافل ارائه می‌دهد، با ارزیاب‌های آزمون و دانش‌آموزانی که نمره خوبی کسب کرده‌اند مصاحبه می‌کند، و توصیه‌های کلی یادگیری انگلیسی را برای بخش‌های مختلف زبان ارائه می‌دهد. پادکست تافل با لهجه‌ای زیبا و واضح، ابزاری عالی برای به‌دست‌آوردن نمره موردنیاز و درعین‌حال بهبود لیسنینگ شماست.

پادکست TOEFL with Andrea

پنج‌روز در هفته، آندریا جووردانو دروسی را به اشتراک می‌گذارد تا شما را برای امتحان تافل آماده کند. این درس‌ها توسط یکی از معلمان برجسته زبان انگلیسی در اینترنت طراحی شده‌اند تا به شما کمک کنند تا بهترین نمره خود را در آزمون کسب کنید. این پادکست یک منبع آمادگی آزمون رایگان برای هر کسی است که برای تافل آماده می­شود.

آمادگی برای تافل با پادکست

TOEFL with Andrea

سخن پایانی

با دردست‌داشتن بهترین منابع برای آزمون تافل شما می‌توانید راه رسیدن به نمره‌ای بالا در تافل را برای خود کوتاه کنید. اما اگر می‌خواهید این راه را هموار کرده علاوه بر داشتن منابع آزمون تافل باید مربیانی باتجربه را در کنار خود داشته باشید. مؤسسه تخصصی زبان کوییک به طور کامل با فرمت، ساختار و منابع تافل به طور کامل آشناست و زبان‌آموزان خود را به شکلی تعلیم داده است تا بهترین خود را در امتحان تافل نشان دهند. برای راهنمایی بیشتر همین حالا از ما مشاوره بخواهید و در دوره‌های خصوصی تافل موسسه شرکت نمایید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 5]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته