بررسی و معرفی بهترین کتاب برای تافل

آزمون تافل می‌تواند بسیار سخت و مشکل باشد، اگر به‌خوبی برای آن آماده نشوید. خوشبختانه کتاب‌های آمادگی بسیار زیادی در بازار به‌صورت چاپی و آنلاین وجود دارند. در نتیجه داوطلبان شرکت در تافل امکان دسترسی به منابع گوناگون برای تافل را دارند. اما در این مرحله مهم‌ترین مشکلی که داوطلبان با آن روبه‌رو هستند انتخاب بهترین کتاب برای آزمون تافل است. برای برگزیدن یک کتاب به‌عنوان برترین منبع تافل باید معیارهای بسیاری را در نظر بگیریم. اما با جرئت می‌توان گفت مهم‌ترین معیار برای تعیین بهترین کتاب برای آزمون تافل، درنظرگرفتن نیازهای آموزشی داوطلبان است. ازآنجایی‌که سطح دانش زبان انگلیسی و نحوه به‌کاربردن آن در میان داوطلبان متفاوت است، بهتر است شما به‌عنوان یک داوطلب با نیازهای خود مانند نحوه مطالعه، نقاط ضعف و نقاط قوت خود در مطالعه برای زبان انگلیسی آشنا شوید. در مرحله‌ی بعد باید کتابی را که بتواند به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد را تهیه کنید.

برای کمک به شما در تشخیص اینکه کدام کتاب آمادگی تافل برای شما مناسب است؛ تصمیم به نوشتن این مقاله بر اساس تجربیات خود کردیم. ما نقاط ضعف و قوت هر منبع آمادگی آزمون را بررسی کردیم تا یک توصیه قوی به شما ارائه دهیم. اگر شما هم متقاضی شرکت در تافل هستید، این مقاله مناسب شماست. در این مقاله به معرفی بهترین کتاب‌های آمادگی تافل ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

برای تعیین بهترین کتاب برای تافل چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟

به شما توصیه می‌کنیم که پیش از تهیه کتاب آمادگی تافل، موارد زیر را در نظر بگیرید:

استراتژی‌های تست‌زنی

داشتن سطح بالای مهارت زبان انگلیسی به‌تنهایی تضمین نمی‌کند که شما در آزمون تافل به نمره‌ای خوب دست پیدا کند. اگر این‌طور بود تمامی انگلیسی‌زبانان بدون مطالعه در تافل نمره‌ای عالی کسب می‌کردند. باید بدانید که تافل یک آزمون استاندارد است در نتیجه بهترین کتاب برای آزمون تافل باید شامل آموزش راهبُردهای تست‌زنی باشد تا بتواند به شما نکات بسیاری را بیاموزد. نکات ثابت شده‌ای که در زمان آزمون تافل برای شما مفید واقع شوند.

منابع تکمیلی دیجیتال

همان‌طور که می‌دانید آزمون تافل مبتنی بر کامپیوتر است. در نتیجه بهترین کتاب برای تافل باید شامل آزمون‌های تمرینی روی صفحه رایانه باشد تا برای شما شرایط آزمون واقعی را شبیه‌سازی کند.

انتخاب بهترین کتاب تافل

با وجود منابع بسیار زیاد در بازار، انتخاب بهترین کتاب برای آزمون تافل می تواتند کاری دشوار باشد.

تست‌های واقعی و استاندارد

یک کتاب خوب که بتواند منبع معتبری برای تافل باشد باید حاوی سؤالات تمرینی و آزمون‌های استاندارد باشد؛ زیرا باید شما را برای آزمون واقعی آماده کند. در غیر این صورت در روز آزمون به شکل ناخوشایندی ممکن است غافلگیر شوید.

منبعی جامع

باتوجه‌به اینکه افراد مختلف با سن و سطح تحصیلات متفاوت به دنبال شرکت در تافل هستند، یک کتاب خوب باید بتواند مخاطبان گسترده‌ای را جذب کند و آموزش بدهد. به‌عبارت‌دیگر بهترین کتاب تافل باید حاوی سوالات دسته‌بندی‌شده باشد تا برای افراد با سطح مختلف دانش زبان انگلیسی مفید باشد.

به‌روز بودن

مطمئن شوید که کتاب انتخابی شما با آخرین تغییرات و الگوهای آزمون تافل هماهنگ است و از نظر محتوایی به‌روز است.

کتاب Barron’s TOEFL iBT با ۸ آزمون آنلاین

برای تهیه فهرستی از بهترین کتاب برای آزمون تافل ابتدا به معرفی کتاب Barron’s TOEFL iBT  می‌پردازیم. این کتاب به‌خوبی می‌تواند اکثر معیارهایی را که پیش‌ازاین در مورد آن صحبت کردیم را برآورده کند.

در طول مطالب کتاب ارجاعاتی به مطالب آنلاین تکمیلی که همراه کتاب هستند، وجود دارد. این مطالب بیشتر شامل ویدئوهای آموزشی با محوریت مفاهیم موردبحث هر قسمت از کتاب است؛ بنابراین اگر شما یادگیرنده‌ای بصری هستید، این کتاب برای شما مفید خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این کتاب این است که نه‌تنها انواع سوالاتی را که در هر بخش از تافل خواهید دید را توصیف می‌کند، بلکه راهبردهایی مفید را برای غلبه بر هر بخش آزمون نیز ارائه می‌کند. در این کتاب فصلی به تقویت مهارت‌های تحصیلی مانند بازنویسی، یادداشت‌برداری، خلاصه‌نویسی و ساخت‌واژگان اختصاص‌داده‌شده است که بسیار برای آزمون تافل مهم خواهد بود.

کتاب Barron's TOEFL iBT

کتاب Barron’s TOEFL iBT با ۸ آزمون آنلاین

اگر تازه‌وارد هستید، بهتر است بدانید که موفقیت در آزمون تافل به این بستگی دارد که چقدر بتوانید به هر یک از این مهارت‌ها تسلط داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید در بخش شنیداری نمره بالایی کسب کنید، به مهارت‌های بسیار خوبی در یادداشت‌برداری نیاز دارید.

با داشتن این کتاب به ۸ آزمون تمرینی به‌صورت چاپی و یا آنلاین دسترسی خواهید داشت. البته علاوه بر این ۸ تست آنلاین نیز برای شما در دسترس خواهد بود تا بتوانید هر تست را در مدت یک ساعت تکمیل کنید. پس از اتمام هر آزمون تمرینی، می‌توانید توضیحات دقیق پاسخ‌های صحیح بخش ریدینگ و لیسنینگ را در مطالب آنلاین بیابید. نمونه پاسخ به سوالات مربوط به بخش اسپیکینگ و رایتینگ آزمون تمرینی نیز در مطالب آنلاین ارائه شده است.

در آخر به شما توصیه می‌کنیم که اگر این کتاب را تهیه کردید، فراموش نکنید که آزمون‌ها واقعی تافل پیشین را تمرین کنید. می‌توان گفت تست‌های بخش ریدینگ این کتاب کمی آسان‌تر آزمون تافل است. همچنین قالب سوالات مربوط به اسپیکینگ این کتاب کمی با سوالات آزمون اصلی متفاوت هستند.

کتاب The Official Guide to the TOEFL iBT

کتاب The Official Guide to the TOEFL iBT منبعی معتبر برای تافل است.

کتاب The Official Guide to the TOEFL iBT  منبعی معتبر برای تافل

نام راهنمای رسمی تافل iBT – نسخه ششم در فهرست بهترین کتاب‌های آمادگی تافل ۲۰۲۳ قطعاً می‌درخشد. مهم‌ترین ویژگی این کتاب این است که توسط برگزارکنندگان آزمون تافل در دنیا یعنی ETS تألیف شده است. به‌عبارت‌دیگر، اگر به دنبال یک کتاب آمادگی تافل با سؤالات معتبر آزمون تافل مشابه آنچه می‌توانید در روز آزمون خود ببینید، هستید؛ باید این کتاب را تهیه کنید. این کتاب حاوی ۴ آزمون کامل تمرینی است که در آزمون‌های قبلی تافل ارائه شده است.

با دردست‌داشتن این کتاب به یک کد دیجیتال در انتهای کتاب دسترسی خواهید داشت. با استفاده از این کد، شما می‌توانید فایل‌های صوتی را دانلود کرده و نرم‌افزاری را که شامل ۴ آزمون تمرینی کامل است را نصب کنید. هنگام مطالعه فصل‌های شنیداری، گفتاری و رایتینگ کتاب و همچنین هنگام انجام آزمون‌های تمرینی به این فایل‌های صوتی نیاز خواهید داشت.

علاوه بر آزمون‌های تمرینی معتبر، این کتاب یک نمای کلی از آزمون TOEFL iBT را به شما معرفی می‌کند. همچنین در این کتاب تفکیک دقیقی از انواع مختلف سوالات چندگزینه‌ای که در بخش ریدینگ و لیسنینگ با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید را به شما ارائه می‌کند. البته به بررسی سوالات یکپارچه بخش اسپیکینگ و نیز وظایف بخش رایتینگ می‌پردازد.

از ویژگی‌های برجسته این کتاب می‌توان به ارائه پاسخ‌های شرکت‌کنندگان پیشین برای هر بخش آزمون اشاره کرد. برای هر آزمون تمرینی در این کتاب، می‌توانید به پاسخ‌های گفتاری معتبر از شرکت‌کنندگان در آزمون گوش دهید که توسط ETS به‌عنوان پاسخ‌های سطح بالا، سطح متوسط و سطح پایین رده‌بندی شده‌اند. همچنین، شما نمونه وظایف بخش رایتینگ نوشته شده را خواهید دید که به‌عنوان پاسخ‌های سطح بالا، سطح متوسط و سطح پایین رتبه‌بندی شده‌اند.

نقطه‌ضعف اصلی راهنمای رسمی تافل iBT این است که فاقد استراتژی‌های مؤثر تست‌زنی، به‌ویژه برای بخش‌های گفتاری و نوشتاری است. متأسفانه، این معمولاً جایی است که اکثر آزمون‌دهندگان با مشکل مواجه هستند. به نظر می‌رسد ETS این موضع را اتخاذ می‌کند که موفقیت در تافل کاملاً به تسلط بر استفاده از زبان انگلیسی در یک محیط دانشگاهی بستگی دارد و نه تسلط بر مهارت‌های تست‌زدن.

اگر سال‌ها تجربه استفاده از زبان انگلیسی در یک محیط آکادمیک را کسب کرده باشید، می‌توانید در تافل خوب عمل کنید. اما اگر راهبُردهای مناسب برای موفقیت در آزمون را یاد بگیرید، نمرات شما حتی بالاتر خواهد بود.

کتاب TOEFL iBT Prep Plus, 2020-2021 by Kaplan

کتاب TOEFL iBT Prep Plus, 2020-2021 by Kaplan ، بهترین کتاب برای آزمون‌های تمرینی تافل است.

کتاب TOEFL iBT Prep Plus, 2020-2021 by Kaplan ، بهترین کتاب برای آزمون‌های تمرینی تافل

سومین مورد از فهرست بهترین کتاب برای تافل کتاب کاپلان است. کتاب TOEFL iBT Prep Plus, 2020-2021 by Kaplan به بهترین وجه به آموزش راهبُردهای آزمون تافل می‌پردازد. این کتاب همچنین به آموزش استراتژی‌های دقیق برای هر نوع سؤالی که در هر بخش از تافل خواهید دید، می‌پردازد. شما با داشتن این کتاب به استراتژی‌ها به‌صورت چاپی دسترسی خواهید داشت. البته اگر به دنبال یادگیری از طریق ویدئوهای آموزشی هستید، می‌توانید به منابع آنلاین ضمیمه شده کتاب دسترسی پیدا کنید.

نکته‌ی برجسته در مورد این کتاب تقلید آزمون‌های تمرینی آن از آزمون‌های استاندارد تافل است. هر آزمون تمرینی به طور خودکار با بخش خواندن و شنیدن شروع می‌شود، پس از آن یک استراحت ۱۰ دقیقه‌ای و سپس بخش صحبت‌کردن و نوشتن شروع می‌شود. نه‌تنها روند آزمون‌های تمرینی آن بسیار مشابه تافل است، بلکه سطح دشواری سوالات نیز بسیار به آزمون اصلی شباهت دارد.

یکی از ویژگی‌های جالب کتاب کاپلان این است که پس از اتمام یک آزمون تمرینی، خلاصه عملکرد بخش خواندن و شنیدن را به شما نشان می‌دهد. این خلاصه عملکرد به شما نشان می‌دهد که چقدر خوب به انواع سؤالات در بخش ریدینگ و لیسنینگ پاسخ داده‌اید. علاوه بر این، می‌توانید ببینید که برای پاسخ‌دادن به هر سؤال در آزمون تمرینی چقدر زمان صرف کرده‌اید. این ویژگی‌ها یک راه عالی برای اندازه‌گیری کمی نقاط قوت و ضعف شما هستند.

بسیاری از داوطلبان این کتاب را خسته‌کننده و سخت می‌دانند؛ زیرا یادگیری تمامی استراتژی‌های گفته شده در این کتاب کاری طاقت‌فرسا خواهد بود.

کتاب TOEFL iBT Prep 2021، راهنمایی خوب برای بخش اسپیکینگ و رایتینگ تافل

از بهترین کتاب‌های آزمون تافل، کتاب TOEFL iBT Prep 2021 است. این کتاب شامل استراتژی‌هایی منحصربه‌فرد برای تقویت مهارت‌های هر ۴ بخش آزمون است. راهبُردهای این کتاب در دودسته ارائه شده است. اولین دسته، راهبردهایی هستند که برای کمک به شما در تکمیل هر بخش طراحی شده‌اند. دومین دسته، راهبُردهای پیشرفته‌ای هستند که به شما کمک می‌کنند تا هر نوع سؤالی را که در بخش‌های مختلف پیدا می‌کنید، را پاسخ دهید. این کتاب کار بسیار خوبی در توضیح نحوه اجرای هر یک از این استراتژی‌ها با ارائه چندین تمرین به خوانندگان انجام می‌دهد. برای افرادی که در بخش اسپیکینگ و رایتینگ تافل مشکل دارند، نمونه‌های موجود در این کتاب بسیار مفید خواهند بود.

بزرگ‌ترین نقص این کتاب این است که فقط حاوی یک آزمون تمرینی کامل است. بااین‌حال، این آزمون تمرینی در منبع آنلاین موجود نیست؛ بنابراین، فرصتی برای شرکت در آزمون تمرینی شبیه‌سازی‌شده وجود ندارد. همچنین هیچ نمونه پاسخی برای بخش اسپیکینگ و رایتینگ وجود ندارد.

کتاب TOEFL iBT Prep 2021،

کتاب TOEFL iBT Prep 2021، راهنمایی خوب برای بخش اسپیکینگ و رایتینگ تافل است.

کتاب Cambridge Preparation for the TOEFL Test, 4th Edition

کتاب Cambridge Preparation for the TOEFL Test, 4th Edition، منبعی کامل برای تافل است.

کتاب Cambridge Preparation for the TOEFL Test, 4th Edition، منبعی کامل برای تافل

کتاب آمادگی برای تافل کمبریج، قطعاً یک راهنمای مطالعه جامعه برای آزمون تافل iBT  است. این کتاب مملو از درس‌های متعددی است که به شما کمک می‌کند مهارت‌های زبان انگلیسی را که برای موفقیت نه‌تنها در تافل، بلکه در دوره‌های دانشگاهی نیز تقویت کنید. این کتاب شامل ۷ آزمون کامل تمرینی است که می‌توان آن‌ها را در حالت تمرینی یا آزمونی انجام دهید.

مشکل اصلی این کتاب این است که برای تافل اصلاح شده iBT به‌روز نشده است. اگر ناشران این کتاب نسخه به‌روز شده‌ای را منتشر کنند، مطمئناً در فهرست بهترین کتاب‌های آزمون تافل قرار می‌گیرد.

کتاب Barron’s Essential Words for TOEFL ، مناسب برای یادگیری واژگان

کتاب Barron’s Essential Words for the TOEFL یک منبع عالی برای داوطلبانی است که به دنبال تقویت واژگان انگلیسی خود هستند. درس‌های این کتاب اصولی را که برای بهبود و ایجاد دایره لغات خود نیاز دارید را به شما آموزش می‌دهد.بخش عمده‌ای از مطالب بر ۵۰۰ کلمه که معمولاً در آزمون تافل یافت می‌شود متمرکز است. این کلمات در گروه‌هایی در ۳۰ درس کوچک معرفی می‌شوند. در هر درس کوچک، تعریف و مترادف هر کلمه را با مثال‌هایی از نحوه استفاده از هر کلمه در یک جمله خواهید آموخت.

در پایان هر درس، به سؤالات واژگانی بر اساس کلماتی که آموختید، پاسخ می‌دهید. قالب این سوالات واژگانی همان سوالاتی است که در بخش ریدینگ تافل iBT خواهید یافت. اگرچه این کتاب برای ایجاد دایره لغات شما عالی است، اما تلفظ هر کلمه را به شما آموزش نمی‌دهد؛ بنابراین، درحالی‌که درس‌های واژگان این کتاب ممکن است شما را برای بخش خواندن و نوشتن آماده کند، اما شما را برای بخش گفتاری آماده نمی‌کند.

کتاب Barron’s Essential Words for TOEFL

کتاب Barron’s Essential Words for TOEFL ، مناسب برای یادگیری واژگان است.

کتاب  Official TOEFL iBT Tests Volume 1 & 2، منبع آزمون‌های تمرینی معتبر

دو کتاب  Official TOEFL iBT Tests Volume 1 – 4th Edition و Official TOEFL iBT Tests Volume 2 – 3rd Edition  از بهترین کتاب‌های آمادگی برای تافل هستند. اگر به دنبال آزمون‌های تمرینی معتبر و بیشتر برای تکمیل آمادگی تافل خود هستید، فقط یک جلد یا هر دو جلد را تهیه کنید. هر جلد شامل ۵ تست کامل تافل iBT است که در آزمون‌های قبلی تافل iBT ارائه شده است. با داشتن هر کتاب می‌توانید به فایل‌های صوتی هر کدام به‌صورت آنلاین دسترسی پیدا کنید.

کتاب Official TOEFL iBT Tests Volume 1 & 2

کتاب Official TOEFL iBT Tests Volume 1 & 2، منبع آزمون‌های تمرینی معتبر هستند.

برخی دیگر از کتاب‌های آمادگی برای تافل

علاوه بر کتاب‌هایی که به شما به‌عنوان بهترین کتاب برای تافل معرفی کردیم، کتاب‌های دیگری نیز وجود دارند. یا وجود اینکه مزایا و معایب گوناگونی دارند، در مقابل کتاب‌های بالا، شانسی برای قرارگیری در بهترین کتاب‌های آمادگی تافل ۲۰۲۳ ندارند. برخی از این کتاب‌ها در تشریح ساختار آزمون تافل iBT کار مناسبی انجام می‌دهند، سوالات، استراتژی‌ها و آزمون‌های تمرینی موجود در این کتاب‌ها کافی نیستند. در ادامه به معرفی برخی از این کتاب‌ها می‌پردازیم.

کتاب TOEFL Preparation Book 2022-2023 by Test Prep Books

باوجوداینکه این کتاب با عنوان آمادگی برای تافل در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ معرفی می‌شود، اما محتوای آن به‌خوبی با نسخه‌های به‌روز تافل هماهنگ نیست. همچنین استراتژی‌های تست‌زنی در این کتاب حاوی نکات عمومی است و سوالات تمرینی آن با قالب TOEFL هماهنگ نیست. هیچ صدای ضبط شده‌ای از سخنرانی‌ها برای خوانندگان برای تمرین وظایف یکپارچه بخش صحبت‌کردن در دسترس نیست. در عوض متن مکالمات و سخنرانی‌ها ارائه می‌شود که روشی نامناسب برای تمرین بخش صحبت‌کردن است.

به‌هرحال این کتاب نیز نکات و درس‌هایی را ارائه می‌دهد؛ اما در مقایسه با رقبای خود در لیست بهترین کتاب برای آزمون تافل جایگاه خوبی را به دست نمی‌آورد.

کتاب TOEFL Preparation Book 2022-2023 by Test Prep Books

به دنبال کتاب آمادگی باشید که با جدیدترین نسخه آزمون تافل هماهنگ باشد.

کتاب TOEFL Preparation 2021 - 2022 by Trivium Test Prep

بهترین کتاب آمادگی برای تافل باید شامل تست های تمرینی معتبر باشد.

کتاب TOEFL Preparation 2021 – 2022 by Trivium Test Prep

این کتاب با حجم کم خود که در حدود ۲۴ صفحه است، نمی‌تواند به‌خوبی و کامل نیازهای شما را برآورده کند. راهبردهای این کتاب برای تقویت هر چهار مهارت هستند. بااین‌وجود بیشتر آن‌ها یا گمراه‌کننده هستند یا در بهتر حالت بسیار کلی بیان شده‌اند.

باتوجه‌به محتوای کم این کتاب، تهیه آن توصیه نمی‌شود.

کتاب TOEFL Preparation Book 2021 – 2022 by Mometrix

برای کتابی با عنوان «راهنمای مطالعه اسرار آمادگی آزمون تافل iBT»، جالب بود که در ۳۳ صفحه اول، کلمه تافل فقط یک‌بار ذکر شده است. بخش عمده‌ای از محتوای این کتاب و آموزش‌های ویدئویی آنلاین آن شامل درس‌های عمومی زبان انگلیسی است که می‌توانید در هر کتاب یا منبع آمادگی غیر تافل بیابید. هیچ استراتژی یا سوالات تمرینی را در این کتاب پیدا نمی‌کنیم که برای آمادگی برای تافل iBT مناسب باشد. فقط یک آزمون تمرینی کامل وجود دارد که به‌صورت چاپی موجود است. بااین‌حال، این آزمون تمرینی کاملاً دارای ساختار قدیمی تافل iBT است.

کتاب TOEFL Preparation Book 2021 - 2022 by Mometrix

برای تمرین و آمادگی بیشتر برای تافلف بهتر است آزمون های پیشین رابررسی نمایید.

آمادگی برای آزمون تافل

در این محتوا فهرستی از بهترین کتاب برای آزمون تافل را برایتان تهیه کردیم. به معرفی هر کتاب پرداختیم و نیز مزایا و معایب هر کدام را مشخص کردیم. در نتیجه اگر قصد شرکت در آزمون تافل را دارید می‌توانید از هر یک از این منابع که در فهرست بهترین کتاب‌های آمادگی تافل ۲۰۲۳ هستند، به‌صورت سلف استادی استفاده کنید. اما اگر در این راه به مربیانی کارکشته که به طور کامل با ساختار تافل و تغییرات آن آشنا هستند، نیاز دارید. ما برای شما پیشنهادی دیگر داریم. موسسه تخصصی زبان کوییک با برگزاری دوره‌های آمادگی تافل به‌صورت تضمینی می‌تواند راهنمای شما برای شرکت در آزمون تافل باشد. برای مشاوره و ارتباط با ما همین حالا پیام دهید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته