فواید یادگیری زبان انگلیسی

آیا به دنبال این هستید که فواید زبان انگلیسی چیست؟ چه تاثیری می‌تواند در زندگی و آینده شما بگذارد؟

از دست رفتن انگیزه می‌تواند یادگیری زبان انگلیسی را دچار مشکل کند.

بهتر است بدانید که “انگیزه” می‌تواند مهم‌ترین عامل در یادگیری زبان باشد.

چرا شما می‌خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید؟ با یادگیری زبان دوم چه چیزی به دست خواهید آورد؟ اگر روی اهداف و انگیزه خود تمرکز کنید، از یادگیری لذت خواهید برد.

حتما قبل ازشروع به یادگیری زبان انگلیسی این مقاله را بخوانید تا مطلع شوید که چرا دانستن این زبان می‌تواند زندگی شما را بهتر کند.

فواید مزایای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا دلایلی که می‌تواند یادگیری زبان انگلیسی به شما در پیشرفت اهدافتان کمک کند را با شما در میان بگذاریم.

اهمیت انگیزه و هدف گذاری در یادگیری زبان انگلیسی

در خلاصه‌ای از کنفرانس آموزشی در سال 2005، نویسنده جین مون در مورد چالش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان نوشته است.

او می‌گوید که یکی از بزرگترین چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس این است که دانش‌آموزان انگیزه ندارند. آنها نمی‌دانند چرا باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند یا اینکه فواید یادگیری زبان انگلیسی برای زندگی آن‌ها چیست.

همین امر می‌تواند برای زبان‌آموزان بزرگسال نیز صادق باشد. اینکه می‌خواهید به چه نتیجه و هدفی دست یابید می‌تواند به شما انگیزه دهد که مسیر خود را ادامه دهید.

برای زبان‌آموزان بزرگسال و نوجوان، بین انگیزه و فشار تفاوت وجود دارد. انگیزه می‌تواند اشتیاق شما را به یادگیری زبان انگلیسی حفظ کند.

به عنوان مثال: با یاد گیری انگلیسی می‌توانم فیلم‌ها را به زبان اصلی تماشا کنم.

این با فشار متفاوت است: اگر انگلیسی یاد نگیرم، در درس زبان انگلیسی مردود می‌شوم.

پس تعیین هدف می‌تواند عامل مهمی در حفظ انگیزه باشد. این اهداف می‌تواند در یکی از یازده حوزه ذکر شده در زیر باشد. به عنوان مثال، می‌توانید انگلیسی را یاد بگیرید تا بتوانید واضح‌تر ارتباط برقرار کنید یا به یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید.

وقتی به اهداف خود می‌رسید، نتیجه کار سخت خود را خواهید دید! شما حتی انگیزه بیشتری برای ادامه یادگیری خواهید داشت.

فواید یادگیری زبان انگلیسی

انگلیسی یک زبان جهانی است

انگلیسی یک زبان جهانی است

یکی از دلایلی که ممکن است زبان انگلیسی را بیاموزید این است که انگلیسی یک زبان بین‌المللی است. زبان انگلیسی در سراسر جهان یا به عنوان زبان اول و یا به عنوان زبان دوم به کار می‌رود.

اگر فکر می‌کنید زبان انگلیسی فقط می‌تواند شما را به مکان‌هایی مانند ایالات‌متحده بریتانیا و کانادا ببرد، خبر بسیار خوبی داریم: بیش از ۵۰ کشور انگلیسی زبان در سراسر جهان هستند که با دانستن زبان انگلیسی می‌توانید به آن ها سفر کنید.

در بسیاری از شهرها، به ویژه در اروپا، که در آن مهاجران و گردشگران بخش قابل توجهی از جامعه را تشکیل می‌دهند، انگلیسی تقریباً زبان دوم غیر‌رسمی است. حتی در کشور چین که  چندین میلیارد نفر جمعیت دارد، چند میلیون نفر به این زبان صحبت می‌کنند، شانس زیادی برای ملاقات با انگلیسی زبانان در شهرهای آن دارید.

کافی است به برخی از مقاصد در سراسر جهان که در آنها واقعاً می‌توانید مزایای یادگیری زبان انگلیسی را احساس کنید، نگاهی بیندازید:

  • آنتیگوا و باربودا
  • استرالیا
  • باهاما
  • باربادوس
  • بلیز
  • گرانادا
  • گویان
  • جامائیکا
  • نیوزلند
  • سنت لوسیا
  • ترینیداد و توباگو

علاوه بر این، اینها تنها برخی از کشورهایی هستند که به شدت از انگلیسی استفاده می‌کنند:

  • سوئد
  • هلند
  • دانمارک
  • سنگاپور
  • مالزی
  • کره جنوبی
  • آرژانتین

به عبارت دیگر حدود 70 کشور مختلف به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

دلیلی وجود دارد که چرا انگلیسی یکی از رایج‌ترین زبان‌های دوم است. یکی از دلایل این است که یکی از رایج‌ترین زبان‌های مورد استفاده در اینترنت است و در دانشگاه‌ها برای فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی از انگلیسی زبان انگلیسی استفاده می‌کنند.

میلیاردها نفر در سراسر جهان انگلیسی صحبت می‌کنند پس شما هم می‌توانید!

فواید یادگیری زبان انگلیسی بسیار زیاد است. شما با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید به شبکه بین‌المللی از انگلیسی زبانان سراسر دنیا متصل شوید.

در ادامه برخی از مزایای دیگر یادگیری زبان انگلیسی آمده است. هر یک از آن‌ها می‌تواند برای شما انگیزه‌ای باشد تا یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید.

11 تا از فواید یادگیری زبان انگلیسی که انگیزه بخش است

این فواید عبارت‌اند از :

1. افزایش و بهبود کارکرد حافظه

یکی از بزرگترین مزایای یادگیری هر زبان دومی، انعطاف‌پذیری شناختی یا به عبارت دیگر، کشش مغز شما است.

افرادی که به دو زبان صحبت می‌کنند باید یاد بگیرند که چه زمانی به کدام زبان صحبت کنند. به عبارت دیگر باید بتوان به راحتی از هر دو زبان استفاده کرد.

MindShift، سایتی که دنیای یادگیری را بررسی می‌کند، مقاله‌ای با عنوان «در مغز یک کودک دوزبانه چه می‌گذرد؟» منتشر کرد. که بیان می‌کند که کودکان دوزبانه مهارت‌های توجه بهتری دارند و توانایی بیشتری برای جابجایی بین فعالیت‌های خود دارند.

در مقاله دیگری که توسط دانشگاه ایالتی میشیگان منتشر شده است، نویسنده تریسی تراتنر می‌نویسد که «کودکان دو‌زبانه ممکن است توانایی بیشتری در حفظ تمرکز روی یک چیز و تغییر پاسخ خود داشته باشند، که این خود نشان دهنده انعطاف‌پذیری شناختی است».

بزرگسالان با توصیف اشیاء می‌توانند انعطاف‌پذیری شناختی خود را بهبود دهند.

وقتی زبانی را یاد می‌گیرید، لغات بیشتری یاد می‌گیرید و ارتباط بیشتری بین کلمات ایجاد می‌کنید. این مهارت در هنگام برقراری ارتباط به زبان انگلیسی مفید است. علاوه بر این، می‌تواند برای برقراری ارتباط به زبان مادری شما نیز مفید باشد.

در مقاله خود در مورد انعطاف‌پذیری شناختی و زبان، نویسنده Gedeon O. Deák توضیح می‌دهد که برای افراد بزرگسالی که زبان دوم را یاد می‌گیرند، انعطاف‌پذیری خود را در ارتباط با کلمات نشان می‌دهد. درک یک شوخی یا انتخاب یک کلمه توصیفی مناسب به زبان دوم می‌تواند هر دو نشانه انعطاف‌پذیری شناختی باشد.

بنابراین، کتاب زبان انگلیسی خود را بردارید و مطالعه راآغاز کنید.

در این صورت با یادگیری زبان انگلیسی می‌توان انعطاف‌پذیری مغز خود را در زمینه‌های دیگر نیز بهبود می‌بخشید.

2. آشنایی از فرهنگ سایر کشورهای دنیا

یادگیری زبان دوم همچنین می‌تواند شما را با فرهنگ دومی آشنا کند زیرا زبان یکی از جنبه‌های کلیدی فرهنگ است.

وقتی شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنید، شما با  فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان آشنا خواهید شد.

گاهی شما روش تماشای فیلم‌ها یا نمایش‌های ساخت آمریکا، انگلیس و سایر کشورها را برای شروع یادگیری خود انتخاب می‌کنید. یا ممکن است با صحبت کردن با یک انگلیسی زبان این زبان را تمرین کنید. تمام این روش‌ها به شما کمک می‌کند تا فرهنگ آن‌ها را درک کنید.

رابرت سی گاردنر و والاس ای. لمبرت در کتاب خود با عنوان “نگرش‌ها و انگیزه‌ها در یادگیری زبان دوم” می‌نویسند که “یادگیرنده موفق زبان دوم باید برای پذیرش جنبه‌های مختلف یک گروه زبانی و فرهنگی دیگر آماده باشد.”

همچنین شما با سفر نیز با فرهنگ سایر کشورها آشنا می‌شوید.

یادگیری زبان انگلیسی به شما این امکان را می‌دهد که از کشورهای سراسر دنیا دیدن کنید و از مردم و فرهنگ عامه حاکم بر آنجا مطلع شوید. همچنین می‌توانید از تمایز فرهنگ خود نیز با سایر کشورها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

هرچه بیشتر سفر کنید و بیشتر یاد بگیرید، شما دیدگاه و نظرات خاصی نسبت به دنیای اطراف خود پیدا خواهید کرد.

ظرصت تجربه فرهنگ‌های جدید در سراسر جهان را از دست ندهید!

3. افزایش اعتماد به نفس، بهبود زندگی و یادگیری بلند مدت

یکی از فواید یادگیری زبان انگلیسی، افزایش اعتماد به نفس است.

شاید در ابتدای مسیر یادگیری دچار چالش شوید، اما این مسیر به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

وقتی زبانی را یاد می‌گیرید، باید بپذیرید که اشتباه خواهید کرد. مهم این است که به هر حال تمرین کنید و تا زمانی که پیشرفتی را مشاهده نکرید، یادگیری را ادامه دهید.

به خودت افتخار کن که حتی وقتی اشتباه می‌کنی، تلاش می‌کنی! شما به توانایی‌های زبان انگلیسی در سطح قابل قبولی خواهی رسید.

نکته جالب انجاست که شما با یادیگی زبان انگلیسی می‌توانید در سایر زمینه‌ها هم توانایی یادگیری خود را افزایش دهید.

در مسیر یادگیری، با الگوهایی آشنا می‌شوید که می‌تواند در بقیه زندگی شما نیز مفید باشد. طبق تحقیقاتی که در دانشگاه لندن انجام شد به ارتباط بین یادگیری، ممارست و تغییر در زندگی بزرگسالان و زندگی شادتر پی‌بردند.

4. خلاقیت و سرگرمی انگلیسی از فواید یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان دوم می‌تواند به شما کمک کند که خلاقانه‌تر فکر کنید.

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند میزان انعطاف‌پذیری مغز شما را افزایش دهد. هرچه مغز شما منعطف‌تر باشد، می‌تواند خلاقیت بیشتری در حل مسئله و تعامل با دنیای اطراف داشته باشد.

از آنجایی که زبان انگلیسی توسط افراد زیادی در سراسر جهان صحبت می‌‌شود، یکی از زبان‌های اصلی برای فعالیت‌هایی است که می‌تواند شما را سرگرم کنند.

شما در اوقات سرگرمی خود شاید بخواهید فیلم یا برنامه تلویزیونی به زبان اصلی تماشا کنید و یا حتی موسیقی و نوشته‌ای انگلیسی بخوانید.

اگر زبان انگلیسی را یاد بگیرید می‌توانید از هنر و سرگرمی به زبان اصلی آن لذت ببرید.

فواید یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی چطور میتواند به بهبود روابط اجتماعی کمک کند

5. گسترده کردن ارتباطات از طریق یادگیری انگلیسی

یکی از فواید یادگیری زبان انگلیسی این است که شما می‌توانید با مردم سراسر دنیا ارتباط داشته باشید. انگلیسی یک زبان اجتماعی است و یادگیری آن می‌تواند مهارت اجتماعی شما را افزایش دهد.

همانطور که شروع به مطالعه زبان انگلیسی می‌کنید، می‌توانید با مکالمه با انگلیسی زبانان یا سایر زبان آموزانی که انگلیسی را یاد می‌گیرند، آن را تمرین کنید. می‌توانید به گروه‌های مطالعه دسته جمعی بپیوندید یا یک دوست اینترنتی پیدا کنید. علاوه بر این در سفر نیز می‌توانید با انگلیسی زبانان آشنا شوید.

دانشگاه Sains مالزی مطالعه‌‌ای انجام داد تا از دانشجویان بپرسد که آیا احساس می‌کنند می‌توانند انگلیسی را از طریق فیس‌بوک یاد بگیرند. نتایج حاکی از آن بود که دانشجویان استفاده ازفیس‌بوک را ابزاری ضروری برای یادگیری می‌دانستند.

سایر سایت‌های شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانند مکانی عالی برای تمرین زبان انگلیسی و ایجاد ارتباط با افرادی در سراسر جهان باشند که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند.

6. شانس تحصیل در موسسات آموزشی برتر دنیا

در نهایت، یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند منجر به موفقیت بیشتر شود. انگلیسی اغلب زبان اصلی مورد استفاده در دانشگاه‌هاست. به عبارت دیگر با یادگیری زبان انگلیسی دنیایی از فرصت‌ها به روی شما باز می‌شود.

شاید یکی از بهترین فواید یادگیری زبان انگلیسی، دسترسی به فرصت‌های آموزشی عالی است. اگر مایل به تحصیل در برخی از بهترین دانشگاه‌ها مانند هاروارد، استنفورد، آکسفورد، کمبریج یا MIT هستید، دانستن زبان انگلیسی مزیتی باورنکردنی برای شما خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که حدود 2 میلیارد نفر در سراسر جهان در دهه آینده زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

شما می‌توانید در یک موسسه آموزشی معتبر که در آن به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، تحصیلات خود را ادامه دهید.  می‌توانید تقریباً در هر رشته‌ای که تصورش را می‌کنید در کلاس‌ها شرکت کنید و فعالیت‌های علمی خود را ادامه دهید.

اگر می‌خواهید برای ورود به طور جدی از سایر داوطلبان متمایز باشید، زبان انگلیسی را بیاموزید. این بدان معنا نیست که افراد غیر‌انگلیسی زبان وارد این موسسه‌های آموزشی نمی‌شوند. فقط بسیار سخت‌تر خواهد بود.

7.  موفقیت شغلی از فواید یادگیری زبان انگلیسی

برای موفقیت در تجارت و کسب موقعیت شغلی عالی نیز به شدت به زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت.

بسیاری از موقعیت‌های شغلی نیاز به تسلط به زبان انگلیسی دارند. به گفته سازمان تحقیقاتی New American Economy، در واقع، تقاضا برای کارمندانی که می‌توانند بیش از یک زبان صحبت کنند، در سال‌های اخیر دو برابر شده است.

حتی زمانی که انگلیسی مورد نیاز نیست، می‌تواند یک مهارت ارزشمند باشد که شما را از رقبا جلوتر می‌اندازد.

شما با تسلط بر زبان انگلیسی می‌تواند موقعیت شغلی بالا و فرصت‌های بهتری را از آن خود کنید. این خود می‌تواند منجر به درآمد بیشتر و شغل بهتر شود.

8. نویسنده بهتری می‌شوید

یکی از بهترین راه‌ها برای درک یک زبان جدید، نوشتن است. هر چه بیشتر بنویسید، بیشتر در معرض زبان جدید قرار می‌گیرید. این روش به درک کتاب و در نهایت خلاقیت شما کمک می‌کند. در یک کلاس درس، نوشتن کمک می‌کند تا اصول یک زبان جدید را یاد بگیرید.

به روزهای ابتدایی تحصیل خود فکر کنید. چند بار الفبا و جملات اصلی خود را می‌نوشتید؟ همین امر در مورد یادگیری در بزرگسالی نیز صدق می‌کند. به نوبه خود، این تلاش منظم به شما کمک می‌کند تا کلمات ساده را درک کنید و دانش خود را افزایش دهید. کم کم کلمات ساده پیچیده‌تر می‌شوند و به زودی کلمات توصیفی مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک نویسنده خلاق را خواهید داشت.

درست مانند نوازنده شدن، ابزار خود را تا ساعت‌ها امتحان نکنید، متوجه نخواهید شد که درست کار می‌کند یا خیر. در مورد انگلیسی هم همینطور. نوشتن را از امروز شروع کنید، فواید آن را به زودی ببینید.

9. از ادبیات کلاسیک و فیلم به زبان مادری لذت ببرید

در طول چند قرن گذشته، بسیاری از آثار کلاسیک فیلم و ادبیات جهان به زبان انگلیسی خلق شدند. شما می‌توانید به نسخه‌های ترجمه‌شده دسترسی داشته باشید، اما همیشه چیزی از نسخه اصلی برای شما پنهان می‌ماند. همین امر را می‌توان در مورد آثار کلاسیک ترجمه شده به انگلیسی نیز گفت.

این نوع ترجمه‌های ناموفق، قدردانی از برخی از آثار بزرگ هنرمندان انگلیسی زبان از شکسپیر تا استیون کینگ را دشوار می‌کند. از هیچکاک تا اسکورسیزی، برای اینکه واقعاً یک اثر سینمایی یا ادبی عالی را احساس کنید، بهتر است آن را به زبان مادری آن تجربه کنید.

علاوه بر این، یکی از فواید یادگیری زبان انگلیسی درک شما از فرهنگ عامه است. اگر از برخی از فیلم‌های مهم امروزی یاد بگیرید، بلافاصله از موضوعی مطلع می شوید به میلیون‌ها نفر مرتبط است.

10. ‌مکان مهاجرت

اگر انگلیسی صحبت نمی‌کنید، شاید باعث شود که ضرر کنید. در ایالات‌متحده برای اخذ شهروندی باید آزمون زبان انگلیسی را پشت سر بگذارید. با این حال، فقط برای ورود به کشور شما نیاز به زبان انگلیسی ندارید.

بلکه یافتن شغل نیز دشوار خواهد بود حتی اگر بتوانید انگلیسی صحبت کنید. بدون آن، بازار کار بسیار کوچک‌تر می‌شود. همین عامل باعث فشار مالی و کاهش کیفیت کلی زندگی شما می‌شود. علاوه بر این، باعث می‌شود که در زندگی روزمره خود به طور باورنکردنی سختی بکشید. تصور کنید مجبور هستید بدون اینکه انگلیسی بدانید به خواربارفروشی، ایستگاه اتوبوس و حتی بیمارستان بروید.

برخی خانواده‌ها که اعضاء آن از هر نسلی هستند و باهم به کشور جدید انگلیسی زبانی مهاجرت می‌کنند، بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند انگلیسی صحبت کنند. اگر اینطور است، خانواده را درگیر کنید. به مسن‌ترها کمی زبان انگلیسی یاد بدهید و با کمک به آن‌ها در انجام تکالیف و سایر فعالیت‌های خانوادگی، شاهد پیشرفت روز به روز آنها باشید.

11. برای یادگیری کلمات عامیانه انگلیسی آماده‌تر هستید

اینکه بگوییم انگلیسی فقط چند لهجه دارد، آن را دست کم گرفته‌ایم. پنج لهجه بین‌المللی برای زبان انگلیسی وجود دارد:

  • انگلیسی جهانی
  • انگلیسی آمریکای شمالی
  • انگلیسی میانه آتلانتیک
  • انگلیسی جنوب آسیا
  • انگلیسی شرق آسیا انگلیسی

حتی اگر یک منطقه را انتخاب کنید، تلاش برای درک هر گویش نیاز به تلاش مداوم دارد. با این حال، با درک زبان انگلیسی، می‌توانید از مزیت آن بهره‌مند شوید. از گردشگری گرفته تا مهاجرت به منطقه جدیدی از جهان، دانستن زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند. ممکن است نتوانید همه چیز را به زبان هاوایی Pidgin یا Cajun Vernacular درک کنید، اما درک انگلیسی عمومی آمریکایی به شما کمک می‌کند تا آنچه را که در سراسر کشور گفته می‌شود را متوجه شوید. همین امر را می‌توان در مورد انگلیسی زبانان Geordie و Manx در بریتانیا نیز صادق است.

در حالی که برخی از زبان‌های عامیانه ممکن است حتی زبان مادری انگلیسی را نیز دچار مشکل کنند، دانستن زبان انگلیسی برای درک دنیای اطراف شما بسیار مفید است. هر چه بیشتر انگلیسی را مطالعه و درک کنید، آموزش، اشتغال، و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف در دسترس‌تر خواهند بود.

حال که با فواید یادگیری زبان انگلیسی پی بردیم، نوبت آن رسیده است که نکات طلایی شروع به یادگیری این زبان پرکاربرد را با شما درمیان بگذاریم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فواید یادگیری زبان انگلیسی

نکاتی برای یادگیری بهتر زبان

7 نکته برای یادگیری زبان انگلیسی

شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند یک چالش باشد. با این حال، راه‌های بسیار موثری وجود دارد که می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید و همزمان با فرهنگ انگلستان و بریتانیا آشنا شوید. چه به فیلم، گوش دادن به موسیقی یا خواندن علاقه داشته باشید، ما ایده‌های زیادی برای شما داریم که چگونه می‌توانید انگلیسی یاد بگیرید و همزمان سرگرم شوید.

حتی با داشتن یک هدف روشن، یادگیری زبان انگلیسی همچنان می‌تواند چالش برانگیز باشد. پس در مرحله بعد، به این فکر کنید که دوست دارید در اوقات فراغت خود چه کاری انجام دهید، و چگونه دوست دارید بهتر یاد بگیرید. سعی کنید روش یادگیری را انتخاب کنید که سرگرم کننده و آرامش بخش هستند و تا حد امکان به سبک زندگی معمول شما نزدیک باشد.

نحوه یادگیری زبان انگلیسی در‌حین تفریح

بهبود صحبت کردن به انگلیسی می‌تواند بسیار سودمند باشد. اولین چیزی که مردم هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی هوشیار هستند، اشتباهات گرامری است. اما این را باید نادیده گرفت. به جای تمرکز بر دستور زبان، باید بر روان بودن تمرکز کرد. هنگامی که به تسلط مناسبی دست پیدا کنید، گرامر به طور خودکار درست می‌شود. برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های انگلیسی را بیشتر و بیشتر تماشا کنید. با گوش دادن بیشتر و بیشتر به زبان انگلیسی، می‌توان آن را به سرعت یاد گرفت. آهنگ‌های انگلیسی را بشنوید و سعی کنید اشعار را تکرار کنید. عبارات را یاد بگیرید، نه فقط کلمات را.

از آینه استفاده کنید و جلوی آن تمرین کنید. چند ارائه به زبان انگلیسی تهیه کنید و آنها را تمرین کنید.

اگر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی در خانه، در انگلستان یا در یک آموزشگاه زبان انگلیسی هستید، در اینجا 7 نکته سریع برای کمک به یادگیری زبان انگلیسی آمده است.

1) فیلم یا سریال تلویزیونی را به زبان انگلیسی تماشا کنید

وقتی در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی زبان انگلیسی راهی عالی برای یادگیری در‌حین سرگرمی است. اگر نمایش یا فیلم مورد علاقه خود را روی DVD یا Netflix تماشا می‌کنید، می‌توانید مکث کنید و به عقب برگردید تا مطمئن شوید که چه می‌گویند.

اگر یک فیلم انگلیسی را تماشا کنید که قبلاً به زبان خود به خوبی می‌دانید، متوجه خواهید شد که مغز شما شروع به اتصال زبان به صحنه می‌کند و این به یادگیری نیز کمک می‌کند. به زودی جملات معروف را به خاطر خواهید آورد و می‌توانید در کنار شخصیت‌‌ها به زبان انگلیسی بازی کنید. همین روش می‌تواند شما را مجذوب یادگیری زبان انگلیسی کند.

2) کمیک‌های انگلیسی را بخوانید

خواندن کتاب‌های کمیک و مجلات به زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را یاد بگیرید، زیرا تصاویر داستان را بیان می‌کنند و این به شما در درک کلمات کمک کنند. کمیک ها مفید هستند زیرا از جملات کوتاهی استفاده می‌کنند که درک آن آسان‌تر است.

کمیک‌ها و مجلات انگلیسی زبان به شما در درک فرهنگ بریتانیا کمک می‌کنند که این خود برای بازدید از انگلستان و بریتانیا عالی است.

3) داشتن دفترچه خاطرات به زبان انگلیسی

هر روز عصر، چند جمله به زبان انگلیسی در یک دفترچه در مورد آنچه در آن روز انجام دادید، بنویسید. این یک راه فوق‌العاده برای یادگیری زبان انگلیسی و همچنین تمرین مهارت‌های گرامر شما است. بعد از اینکه کلمات را در دفتر خاطرات خود نوشتید، آنها را با صدای بلند بخوانید و وقتی آنها را می‌گویید احساس کنید که کلمات چگونه به نظر می‌رسند.

همچنین سعی کنید لیست خرید و «کارها» را به انگلیسی بنویسید. و هنگامی که خرید خود را انجام دادید، سعی کنید یک دستور غذا را به زبان انگلیسی دنبال کنید!

4) از اشتباه کردن نترسید

اشتباه کردن در هنگام یادگیری زبان انگلیسی عالی است! اشتباهات به ما کمک می‌کند یاد بگیریم و هر چه بیشتر اشتباه کنید، بیشتر یاد می‌گیرید. اگر نگران اشتباه هستید، هرگز دهان خود را باز نخواهید کرد. شجاعت داشته باشید و هر روز حداقل ده اشتباه در زبان انگلیسی خود داشته باشید.

وقتی زبان انگلیسی را در موسسه زبان تخصصی کوییک یاد می‌گیرید، می‌توانید بدون ترس اشتباه کنید زیرا معلمان شما برای کمک کردن به شما آنجا هستند و دوست دارند که ایرادات شما را بدانند.

5) به رادیو و پادکست‌های انگلیسی گوش دهید

با گوش دادن به رادیو و پادکست‌های انگلیسی اطراف خود را با صدای زبان انگلیسی احاطه کنید. هنگام پیاده روی یا مسافرت با وسایل نقلیه عمومی و در خانه به آن‌ها گوش کنید. حتی اگر فقط بخشی از آنچه گفته می‌شود را بفهمید، به صدای انگلیسی عادت خواهید کرد و به زودی بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنید متوجه خواهید شد. آهنگ‌های انگلیسی را نیز یاد بگیرید و زیر دوش با آنها آواز بخوانید!

6) تمرین، تمرین، تمرین!

هر چه بیشتر انگلیسی صحبت کنید، انگلیسی بخوانید، انگلیسی بنویسید و به انگلیسی گوش دهید، سریعتر انگلیسی را یاد خواهید گرفت. همچنین سعی کنید به زبان انگلیسی فکر کنید. یک فکر ساده به زبان مادری خود بیاندیشید و سپس دوباره به انگلیسی فکر کنید، سپس سعی کنید آن را با صدای بلند بگویید.

7) یک دوره زبان انگلیسی شرکت کنید

بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی، تحصیل در فضای کاملا انگلیسی زبان است. دوره‌های زبان انگلیسی در موسسه زبان تخصصی کوییک این امکان را به شما می‌دهد که زبان انگلیسی را با بهترین معلمان بیاموزید. هیچ راهی برای یادگیری زبان انگلیسی بهتر از این نیست که با متد پیشرفته و به صورت آنلاین یا حضوری و خود را در محیط انگلیسی قرار دهید.

چگونه انگلیسی را روان صحبت کنیم؟

چهار مهارت اصلی شامل خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را تمرین کنید. برای تسلط بر زبان انگلیسی باید در این چهار تا مهارت کافی داشته باشید.  اولین چیز این است که باید به خودتان ایمان داشته باشید. هرگز از این نترسید که اگر یک کلمه را نادرست بگویید، مردم چه فکری می‌کنند. صحبت کردن به زبان انگلیسی اعتماد به نفس فرد را افزایش می‌دهد.

روزنامه انگلیسی بخوانید. این بهترین راه است زیرا به شما کلمات زیادی برای شنیدن می‌دهد. اگر می‌خواهید به زبان انگلیسی صحبت کنید، تسلط بسیار مهم است. یا این روش می‌توانید بدون کمک کسی انگلیسی صحبت کنید. از اشتباهات گرامری نترسید. در عوض اعتماد به نفس داشته باشید و به زبان انگلیسی صحبت کنید. در چند کلاس زبان انگلیسی شرکت کنید. این راهها می‌‌تواند به عنوان راهنمایی برای یادگیری سریع و روان زبان انگلیسی عمل کند.

مروری بر فواید یادگیری زبان انگلیسی 

با یادگیری زبان انگلیسی، جهان و فرصت‌های خود را گسترش خواهید داد.

انگلیسی زبان رسمی بسیاری از کشورها از جمله انگلستان، قاره‌های آمریکای شمالی و استرالیا است. علاوه بر این، انگلیسی زبان علم، هوانوردی، کامپیوتر، دیپلماسی و گردشگری است و بنابراین اگر می‌خواهید فرصت‌های موجود را برای خود گسترش دهید، یادگیری زبان انگلیسی برای شما حیاتی است.

اگر به دنبال پیشرفت شغلی خود و ورود به بازار جهانی هستید، یادگیری زبان انگلیسی مهم است زیرا انگلیسی زبان تجاری پرکاربردی است که در سراسر جهان صحبت می شود.

با دانستن اینکه به هدف خود دست یافته‌اید و زندگی خود را برای بهتر شدن تغییر داده‌اید، از موفقیت شخصی سود خواهید برد. دلایل زیادی برای مطالعه زبان انگلیسی وجود دارد. انگیزه شما چیست؟

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 2.6]

1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
سارا

سلام و عرض ادب
برای من مفید نبود چون جستجوی من این بود که سابقه تدریس در سطح بین الملل به غیر فارسی زبانان از نظر درآمدی چه فوایدی هنگام استخدام مدرس زبان دارد؟
سپاس

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته