نحوه­ برگزاری آزمون آیلتس در ایران

نحوه برگزاری آزمون آیلتس همیشه یکی از متداول‌ترین سؤالات زبان‌آموزان و متقاضیان این آزمون بوده است. ازآنجایی‌که این آزمون پس از وقفه‌ای چندماهه بار دیگر در ایران برگزار می­شود، خوب است نگاهی دقیق به چگونگی برگزاری این آزمون داشته باشیم. اگر شما هم از متقاضیان شرکت در این آزمون هستید، این مطلب را به طور کامل بخوانید تا همه چیز را دربارة شرایط برگزاری آزمون آیلتس بدانید.

معرفی آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)که مخفف عبارت انگلیسی  International English Testing System  ابزاری ارزشمند و معتبر است که می­تواند به شما در اندازه ­گیری سطح فعلی تسلطتان بر زبان انگلیسی کمک کند. این آزمون شناخته‌شده بین‌المللی توسط مؤسسات آموزشی، مقامات مهاجرتی و کارفرمایان مورداستفاده قرار می­گیرد تا دانش زبان انگلیسی افراد را بسنجد.

شرکت در آیلتس (IELTS)

شرایط برگزاری آزمون آیلتس

شرایط برگزاری آزمون آیلتس ممکن است بین کشورها، شهرها و نیز مراکز متفاوت باشد. اما برخی از شرایط که معمولاً در آزمون آیلتس ثابت هستند و رعایت می‌شوند شامل موارد زیر است:

آزمون آیلتس در چه شهرهایی در ایران برگزار می­‌شود؟

تا پیش از آغاز وقفه برگزاری آزمون آیلتس در ایران در سال گذشته، این آزمون در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، رشت، شیراز و… برگزار می‌شد. اما پس از اعلام سازمان سنجش در خصوص شرایط برگزاری آزمون آیلتس در ایران، شهر تهران تنها  مرکز مورد تأیید این سازمان تا اطلاع ثانوی است.

نحوه­ برگزاری آزمون آیلتس در ایران
هزینه آزمون آیلتس

هزینه‌­ی آزمون آیلتس در ایران

هزینه آزمون به نوع آن که آکادمیک یا جنرال باشد و نیز به مرکز برگزارکننده آن بستگی دارد و برای استعلام از قیمت آن به سایت رسمی آیلتس مراجعه و پس از تعیین کشور و شهر، مرکز منتخب خود را بیابید و از تمام هزینه‌ها آگاه شوید. گفتنی است که در صورت تمایل می‌توانید پیش از آزمون اصلی در آزمون ماک آیلتس شرکت کنید هزینة آن بسیار کمتر است.

تقلب در آزمون آیلتس

آزمون ارزیابی آیلتس با هدف سنجش عادلانة مهارت انگلیسی افراد برگزار می­شود پس تقلب در این آزمون فعالیتی غیرقانونی و غیراخلاقی است. تقلب در این آزمون می‌تواند عبارت باشد از

  • استفاده از منابع غیرمجاز: استفاده از کتاب‌ها، جزوه‌ها در حین آزمون
  • همکاری با دیگران: ارسال پاسخ‌های تقلبی یا دریافت کمک از دیگران در حین آزمون
  • استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی: استفاده از تلفن همراه، تبلت یا هر نوع دستگاه الکترونیکی برای دسترسی به منابع غیرمجاز.
  • تقلب در بخش  Speaking :  آماده‌کردن پاسخ‌ها یا گفتن کلمات و جملات از پیش آماده شده

 

تقلب در آیلتس

تقلب در آزمون IELTS نه‌تنها می‌تواند منجر به لغو نمره داوطلب شود، بلکه می‌تواند عواقب قانونی داشته باشد و ممکن است شخص متخلف از شرکت در آزمون‌های آینده محروم شود.

نحوه­ برگزاری آزمون آیلتس در ایران

نتایج آزمون آیلتس

نتایج این آزمون معمولاً پس از دو هفته از زمان برگزاری آزمون اعلام می­شود و شما برای دریافت نتایج آزمون آیلتس می­توانید به سایت رسمی این آزمون مراجعه و نمرات خود را از بخش Results Online  ببینید و یا اینکه از طریق مرکز آزمون خود استعلام کنید.

اعتبار آزمون آیلتس

سطح دانش زبانی افراد و چگونگی استفاده از آن به‌مرورزمان تغییر می­کند، بنابراین این آزمون دارای تاریخ انقضاست و اعتبار آن تنها 2 سال است.

نیاز به پاسپورت از شرایط برگزاری آزمون آیلتس

ازآنجایی‌که آزمون آیلتس یک آزمون بین‌المللی است، پس دارا بودن پاسپورت برای هر داوطلب  الزامی است. پیش از ثبت‌نام از تاریخ انقضای پاسپورت خود مطمئن شوید؛ زیرا شمارة آن در کارنامه آیلتس شما ثبت می­شود و در صورت تعویض پاسپورت خود باید درخواست صدور یک کارنامة جدید را ثبت کنید که هزینة اضافی برای شما به دنبال دارد.

محدودیت سنی برای شرکت در آزمون آیلتس

به‌طورکلی هیچ محدودیت سنی برای شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و در ایران به‌تمامی افراد بالای 16 سال اجازة شرکت در این آزمون داده می­شود.

پاسپورت برای آیلتس
مدت زمان آزمون آیلتس

مدت‌زمان آزمون آیلتس

مدت‌زمان آزمون آیلتس در حدود 2 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد. درصورتی‌که شرکت در آزمون کاغذی آیلتس در ایران را مدنظر دارید باید بدانید که در بیشتر مواقع آزمون در دو روز مجزا برگزار می‌شود. مهارت‌های ریدینگ (Reading) ، رایتینگ (Writing) ، لیستنینگ (Listening) به ترتیب در یک روز سنجیده می­شود و سنجش مهارت اسپیکینگ (Speaking)  در روزی دیگر به طور جداگانه با حضور یک ممتحن برگزار می‌شود. اگر در آزمون آیلتس کامپیوتری شرکت کنید، تمامی مهارت‌ها در یک روز مورد سنجش قرار می‌گیرند.

آشنایی با نحوه­­ی برگزاری آزمون آیلتس در ایران که یکی از آزمون های جامع زبان انگلیسی است و از محدود آزمون هایی است که در ایران برگزار می­شود، شانس شمارا در مهاجرت تحصیلی و کاری یا حتی گرفتن فاند افزایش می­دهد.

نحوه­‌ ی برگزاری آزمون آیلتس در ایران در روز آزمون

نکات ضروری که در روز آزمون باید اجرا کنید شامل این موارد است:

  • مکان آزمون را به طور دقیق چک کنید و در زمان معین در محل آزمون حاضر شوید، زیرا در صورت تأخیر از ورود شما به محل برگزاری آزمون آیلتس جلوگیری می‌شود.
  • در روز آزمون اصل پاسپورت خود و شناسنامه یا کارت ملی خود را همراه داشته باشید.
  • در صورت شرکت در آزمون کامپیوتری آیلتس، امکانات الکترونیکی و اتصالات کامپیوتری خود را چک کنید.
  • فقط خودکار، مداد و پاکن را با خود همراه داشته باشید و ترجیحاً از مداد استفاده کنید.
  • پس از شروع آزمون، زمان را در نظر بگیرید، زیرا برای هر بخش زمان محدودی در نظر گرفته شده است.

نحوه‌­ ی ثبت‌نام در آزمون آیلتس

آزمون آیلتس فقط در مراکزی که مورد تأیید سازمان سنجش و آموزش کشور باشد، برگزار می‌شود. ازاین‌رو برای شرکت در این آزمون باید به این صفحه در سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

در منوی بالای صفحه  بخش Authorized Centers را انتخاب کنید در این بخش می‌توانید لیست مراکزی که آزمون را برگزار می‌کنند ببینید. برای این کار باید نوع آزمون (آکادمیک یا جنرال) نحوة آزمون (کاغذی یا کامپیوتری) محل برگزاری و تاریخ را انتخاب کنید.

در ادامه از منوی بالای صفحه بخش Home  را انتخاب کنید و اطلاعات شخصی را به طور کامل وارد کنید. این اطلاعات به ترتیب شامل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره پاسپورت، تاریخ تولد و شماره‌تلفن است. در صورت درست بودن اطلاعات به سایت IDP  منتقل می­شوید.

در سایت IDP اطلاعات تاریخ و مرکز آزمون انتخابی را تعیین کنید. در نهایت پس از پرداخت هزینه، اگر مشکلی وجود نداشته باشد تا 24 ساعت بعد، ثبت‌نام شما در همین سایت تأیید خواهد شد و در نهایت خود را برای شرکت در آزمون آماده کنید.

برای آگاهی بیشتر از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس به این صفحه مراجعه کنید.

آماده‌سازی برای آزمون آیلتس با موسسه کوییک

مطالعه این مقاله و دانستن شرایط برگزاری آزمون آیلتس گامی مهم به شمار می‌رود که به شما کمک می‌کند در این آزمون ثبت‌نام کنید و از نحوة برگزاری آزمون آیلتس در ایران مطلع شدید؛ اما گامی مهم‌تر و مؤثرتر افزایش آمادگی و سطح دانش زبانی است تا بتوانید نمره‌ای بالا را در این آزمون کسب کنید. ازاین‌رو مؤسسه تخصصی زبان کوییک با بهره‌گیری از اساتید مجرب و نوین‌ترین سیستم آموزشی، کلاس‌ها و دوره‌های آمادگی برای آزمون آیلتس را برگزار می‌کند.

مطالعه برای آزمون آیلتس

سوال های متداول در مورد نحوه برگزاری آزمون آیلتس

آیا آزمون آیلتس در ایران برگزار می شود؟

بله، پس از وقفه ای چندماهه، این آزمون در مؤسسات معتبر برگزار می شود.

آزمون آیلتس چگونه در ایران برگزار می شود؟

در ایران این آزمون در مراکز و سازمان‌های مورد تأیید سازمان سنجش برگزار می شود که جزییات بیشتر از فرآیند ثبت نام، زمان و مکان و نیز اعلام نتایج در این مقاله توضیح داده شده است. چنانچه از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید در آزمون های جامع زبان انگلیسی مانند آیلتس که به شکلی منحصر به فرد مهارت های زبانی شما را مورد سنجش قرار می‌دهند، شرکت کنید؛ بهتر است به خوبی با شرایط و نحوه‌ی برگزاری این آزمون های زبان آشنا شوید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

10 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
ویدا

چجوری میشه از خودت امتحان بگیری

Navid

سلام
وقتی که در سایت تأیید شدیم کی باید آزمون بدهیم و کجا ؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Navid

سلام
با توجه به تایم هایی که به شما داده میشه میتونید انتخاب کنید مکان و زمان آزمون رو.

اکرم

ایا فقط کامپیوتری هست؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  اکرم

در حال حاضر فقط به صورت سی دی یا همون کامپیوتری برگزار می شود.

پروانه

آیا آزمون آیلتس در حال حاضر برگزار میشوند؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  پروانه

خیر

Mmmmmm

ازمون انلاینه؟و اگر هست به چه صورته؟

موسسه تخصصي زبان كوييك
مدیر
پاسخ به  Mmmmmm

آزمون آیلتس به صورت کامپیوتری در حال حاضر برگزار می شود.

kimiya

سلام وقت بخیر
ایلس الان به چه صورت برگزار میگردد؟

موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته