یادگیری سریع زبان انگلیسی

زبان انگلیسی بر تمام دنیا حاکم است! این زبان به‌عنوان زبان مشترک در زمینه‌های تجارت، فناوری، علم، و حتی سرگرمی شناخته می‌شود. درحالی‌که بیش از 1.5 میلیارد نفر در دنیا به انگلیسی حرف می‌زنند؛ بدیهی است که برای پیشرفت در زمینه های ارتباطی، حرفه ای و تحصیلی باید بر انگلیسی مسلط باشید! بنابراین، اگر به دنبال ایجاد فرصت های بیشتر برای خود هستید، انگلیسی را بیاموزید. با خواندن این مقاله به دیدگاهی صحیح از کارهایی که باید برای یادگیری سریع زبان انگلیسی انجام دهید، میرسید.

جدول محتوایی

بهترین دلیل برای یادگیری انگلیسی

برای یادگیری انگلیسی بهترین دلیل را پیدا کنید.

برخلاف تفکر بسیاری از ما اولین قدم برای یادگیری زبان انگلیسی، یافتن روش مناسب برای یادگیری لغات و دستور زبان نیست. این که بدانید بزرگ‌ترین دلیل و انگیزه شما برای یادگیری زبان انگلیسی چیست، بسیار مهم‌تر از یافتن متدهایی است که به شما آموزش می‌دهد چه چیزی را چگونه یاد بگیرید. برای انجام درست و دقیق قدم اول، همین‌الان یک خودکار بردارید یا یک صفحه یادداشت در تلفن همراه یا رایانه‌تان برای نوشتن باز کنید؛ سپس بنویسید واقعاً چرا می‌خواهید زبان انگلیسی یاد بگیرید. به این که چرا یادگیری این زبان برایتان مهم است اندکی عمیق‌تر فکر کنید، این دلیل باید به‌اندازه‌ای محکم باشد که بتواند به‌عنوان یک محرک و انگیزه قوی برای شما در طول مدت‌زمان یادگیری عمل کند. هرچه شما برای یادگیری انگلیسی انگیزه بیشتری داشته باشید، یادگیری سریع زبان انگلیسی آسان‌تر خواهد بود.

اهداف خود از یادگیری سریع زبان انگلیسی را مشخص کنید.

هنگامی که شما یک هدف روشن در ذهنتان دارید روند یادگیری‌تان بسیار سریع‌تر خواهد شد؛ بنابراین در همان صفحه‌ای که قدم اول را یادداشت کرده‌اید، بنویسید که با یادگیری زبان انگلیسی دقیقاً می‌خواهید چه چیزی را، چه وقت به دست آورید. حتی اگر عجله‌ای برای یادگیری زبان انگلیسی ندارید هدفتان را مشخص و روشن کنید. در اینجا چند مثال از اهداف بد (مبهم) و خوب (روشن و مشخص) را برمی‌شماریم.

اهداف بد برای یادگیری زبان انگلیسی

  • می‌خواهم خیلی روان انگلیسی صحبت کنم.
  • می‌خواهم در کشور دیگری ادامه تحصیل بدهم.
  • می‌خواهم با کسی که انگلیسی‌زبان است ازدواج کنم.

اهداف خوب در یادگیری زبان انگلیسی

  • در مدت ۸ ماه، می‌خواهم بتوانم مقالات مجله New York Times را بخوانم و بفهمم.
  • در مدت ۶ ماه، می‌خواهم حداقل نمره ۶٫۰ در آزمون آیلتس کسب کنم تا بتوانم در یک دانشگاه خارجی پذیرش بگیرم.
  • در مدت ۳ ماه، می‌‌خواهم بتوانم با انگلیسی‌زبانان در مورد موضوعات روزمره مانند ورزش، موسیقی، فیلم‌ها، سفر و غذا صحبت کنم.

خود را با زبان انگلیسی محاصره کنید.

شروع یادگیری زبان ممکن است سخت‌ترین قسمت آن باشد. دو روش گسترده برای یادگیری یک زبان وجود دارد:

  • روش غرق‌شدگی یا “immersion”در یادگیری زبان محلی یا زبان‌هایی که خیلی به زبان مادری‌تان نزدیک هستند، بسیار مفید است. شما می‌توانید این کار را با بازدید از کشورهایی که انگلیسی حرف می‌زنند، تماشای رسانه‌های تصویری و صوتی انگلیسی، گوش‌دادن به موسیقی انگلیسی، و صحبت‌کردن با بومیان در یک تبادل زبانی انجام دهید.
  • روش تحصیل آکادمیک، به‌عکس از روش غرق‌شدگی، کمتر درباره‌ی تماس طبیعی و بیشتر درباره‌ی مطالعه‌ی روشمند قوانین انگلیسی است. این روش توسط برنامه‌های آموزش زبان، کتاب‌های درسی، فلش کارت‌ها، دوره‌های آنلاین و کلاس‌های حضوری انگلیسی پشتیبانی می‌شود.
محاصره با زبان انگلیسی

ما انگلیسی را تقریباً با ترکیب این دو روش یاد می‌گیریم. اگر به دنبال بهترین روش یادگیری سریع زبان انگلیسی که مؤثر نیز باشد، هستید؛ کافی است این دو روش را با یکدیگر ترکیب کنید. پس قدم اول را بردارید و خود را به طور کامل با زبان انگلیسی احاطه کنید. این به معنای ایجاد یک محیط جذاب برای یادگیری و تمرین روزانه انگلیسی است. از مهم‌ترین نتایج این کار این است که زمان‌هایی که به شکل فعال انگلیسی نمی‌خوانید نیز در حال یادگیری هستید.

  • از رسانه‌های انگلیسی‌زبان استفاده کنید.
  • گروهی از سایر زبان‌آموزان پیدا کنید و با آن‌ها ارتباط مستمر به زبان انگلیسی داشته باشید!
  • به موسیقی و پادکست انگلیسی گوش کنید.
  • فیلم و سریال انگلیسی‌زبان تماشا کنید.
  • اخبار را به زبان انگلیسی بخوانید.

فراموش نکنید درحالی‌که به یادگیری زبان جدید مشغولید، از این لحظات لذت ببرید! غرق‌شدن در محیط انگلیسی از طریق ارتباط با سایر افراد به شما کمک خواهد کرد تا اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کنید.

منابع مناسب سطح برای یادگیری انگلیسی

از منابع مناسب سطحتان استفاده کنید.

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را سریع یاد بگیرید، این مرحله‌ای کلیدی است. اگر سطح زبان شما Basic (پایه) یا lower intermediate (زیر متوسط) است، به دنبال منابعی مانند خواندن مقالات New York Times نباشید. چنین منابعی فقط شما را ناامید می‌کنند. به‌جای آنها از منابعی مانند VOA Special English News استفاده کنید؛ این منابع به شما این امکان را می‌دهند تا به داستان‌های خبری انگلیسی که به‌آرامی بیان می‌شوند، گوش دهید. از منابعی که خیلی آسان هستند استفاده نکنید. اگر سطح زبان شما Intermediate (متوسط) است، خواندن کتاب داستان‌های کودکان یا Wikipedia in Simple English که معنی تمام لغات آن‌ها را می‌دانید می‌تواند اعتمادبه‌نفس خوبی به شما بدهد؛ ولی در واقع در حال اتلاف وقت خود هستید. بهترین منبع زبان انگلیسی برای شما منبعی است که بتوانید ایده اصلی آن را بدون مراجعه به دیکشنری بفهمید، درحالی‌که برای فهم آن با جزئیات مجبور باشید تعدادی از لغات آن را جست‌وجو کنید. تا آنجا که می‌توانید منابع مختلف را بررسی کنید تا بتوانید آنچه را که دقیقاً مناسب سطح شماست پیدا کنید.

برای یادگیری سریع زبان انگلیسی باید به شکل فعال به انگلیسی گوش دهید.

اگر به دنبال این موضوع هستید که به شکلی مؤثر و سریع زبان انگلیسی را یاد بگیرید؛ نیاز دارید که مهارت‌های شنیداری خود را تقویت کنید. بر کسی پوشیده نیست که برای صحبت‌کردن یا نوشتن به زبان انگلیسی، باید به درک صحیح ازآنچه می‌شنوید برسید. شما برای یادگیری زبان جدی باید همانند یک کودک در دو سال اول زندگی، عمل کنید. کودکان برای مدت طولانی به نحوه صحبت‌کردن اطرافیانشان گوش می‌دهند. سپس بدون تجربه آموزش رسمی، شروع به ساخت صداها و کلمات کوتاه و سپس ترکیب‌های ساده می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر این یک قسمت حیاتی از یادگیری زبان انگلیسی است. بادقت گوش کنید تا دایره واژگان و دستور زبان خود را گسترش دهید و نیز بهتر صحبت کنید. البته باید به شما یادآور شویم که به‌صورت فعال گوش کنید؛ یعنی مفهوم را درک کنید و ساختار زبانی را بفهمید. در ادامه تعدادی از نکات ساده و مفید برای بهبود مهارت‌های لیسنینگ زبان انگلیسی را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • فیلم و سریال انگلیسی را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید.
  • به پادکست‌ها، اخبار و موسیقی‌های انگلیسی گوش دهید.
  • لهجه‌ها و گویش‌های مختلف در زبان انگلیسی را بشنوید.
یادگیری سریع زبان انگلیسی با لیسنینگ
یادگیری سریع زبان انگلیسی با ریدینگ

یادگیری آسان زبان انگلیسی با خواندن متون ممکن است.

خواندن نه‌تنها سرگرم‌کننده که راهی عالی و سریع برای یادگیری زبان انگلیسی است. خواندن نیز مانند شنیدن عمل خواهد کرد. با خواندن نوشته‌های انگلیسی، کلمات، ساختارهای دستوری و عبارات جدید را کشف خواهید کرد. علاوه بر این، خواندن، مهارت‌های کلی شما را بهبود می‌بخشد و دانش شما در زمینه‌های مختلف از جمله نوشتار را افزایش می‌دهد. برای تقویت مهارت‌های ریدینگ نیز برای شما فهرستی از فعالیت‌هایی که باید انجام دهید را آماده کرده‌ایم:

کتاب بخوانید.

برای یادگیری زبان انگلیسی باید کتاب بخوانید. با اینکه هیچ الزامی در انتخاب کتاب برای خواندن وجود ندارد؛ بهتر است با کتاب‌های مناسب شروع کنید. کتاب مناسب کتابی است که مناسب سطح شما باشد. شما به‌راحتی می‌توانید کتاب‌های انگلیسی‌زبان را بر اساس خود در فروشگاه‌ها پیدا کنید. البته شما باید کار را با خواندن کتاب‌هایی که در ژانر موردعلاقه‌تان هستند شروع کنید. مثلاً ژانر عاشقانه، هیجان‌انگیز و غیرداستانی را امتحان کنید. با این کار توجه شما جلب می‌شود و انگیزه‌تان برای یادگیری نیز حفظ می‌شود. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، این است که کتاب‌هایی که پیش‌ازاین به زبان فارسی خوانده‌اید را به انگلیسی بخوانید. کتاب‌های داستان با نثر روان بهترین گزینه برای این کار هستند.

متون کوتاه بخوانید.

با خواندن متن‌های ساده و کوتاه شروع کنید. سپس به دنبال متن‌های پیشرفته‌تر و بلندتر باشید. به عبارت ساده‌تر قدم‌به‌قدم پیش بروید. با این کار انگیزه شما حفظ می‌شود و خسته نخواهید شد. فراموش نکنید دستاوردهای هر چند کوچک شما را به سمت جلو سوق خواهد داد. بهترین گزینه برای متن‌های ساده و کوتاه مقالات، داستان‌های کوتاه یا کتاب‌های کودکانه هستند.

با صدای بلند بخوانید.

خواندن با صدای بلند مغزتان را به گفتار به انگلیسی عادت خواهد داد. البته این کار باعث می‌شود تا تلفظ‌های خود را بررسی و لحن خود را بازبینی کنید.

نوشتن به انگلیسی بهترین روش برای یادگیری مؤثر زبان انگلیسی است.

نوشتن راهی عالی برای بهترشدن در انگلیسی است! نه‌تنها می‌توانید با استفاده از کلمات جدید تمرین کنید و دستور زبان انگلیسی را یاد بگیرید، بلکه همچنین یاد می‌گیرید بهتر فکر کنید و افکار خود را به شیوه‌ای بهتر بیان کنید. علاوه بر این امروزه نوشتن به انگلیسی امری کاملاً طبیعی است. از نوشتن ایمیل تا پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی بسیاری از مردم از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. اگر نوشتن به انگلیسی را تمرین کنید، قادر خواهید بود با اعتمادبه‌نفس بیشتری ارتباط برقرار کرده و پیام خود را به‌وضوح منتقل کنید. در ادامه چند پیشنهاد را برای تقویت مهارت‌های رایتینگ شما در نظر گرفته‌ایم:

یادگیری سریع زبان انگلیسی با رایتینگ

متن‌های ساده بنویسید.

مثل همیشه قدم‌های کوچک بردارید. جملات کوتاه و بندهای آسان بنویسید. از ساختارهای دستور زبان ساده استفاده کنید. اگر کلمه‌ای را نمی‌دانید، آن را جستجو کنید و شکل درست کلمه آن را در جمله‌ی خود به کار ببرید. باتوجه‌به این نکات ساده، از فشارهای روانی دوری خواهید کرد.

به طور منظم بنویسید.

داشتن نظم تنها راه یادگیری زبان انگلیسی است. این یک اصل اساسی در یادگیری زبان است. به برنامه روزانه خود پایبند باشید. حتی اگر فقط چند جمله در هر روز بنویسید.

خاطره‌نویسی کنید.

نوشتن خاطرات روزانه یکی از بهترین تمرین‌ها برای یادگیری سریع و آسان زبان انگلیسی است. شما برای نوشتن رویدادهای زندگی خود نیازی به تفکر عمیق ندارید و به‌آسانی اتفاقات روزانه را به‌خاطر می‌آورید. از طرفی دیگر اینکه برای نوشتن خاطرات روزانه شما نیازی به استفاده از دستور زبان پیشرفته نیز ندارید. می‌توانید این کار را فقط با گذشته ساده و نیز حال ساده انجام دهید. سپس زمانی که به سطح مناسب از زبان انگلیسی رسیدید، از سایر زمان‌ها نیز استفاده کنید.

بازخورد بگیرید.

اگر یکی از نزدیکانتان به انگلیسی مسلط است، از او کمک بگیرید تا نوشته‌هایتان را بخواند و نظر صادقانه‌اش را به شما بگوید. به این طریق نقاط قوت و ضعف خود را خواهید شناخت.

به خودتان خیلی سخت نگیرید.

نوشتن، یک فرایند زمان‌بر است. پس صبور باشید و به خود فرصت دهید. مهم‌تر از همه تسلیم نشوید!

یادگیری سریع زبان انگلیسی با اسپیکینگ

برای یادگیری زبان انگلیسی باید به تقویت مهارت‌های گفتاری بپردازید.

اگر هدفتان تقویت مهارت‌های اسپیکینگ است و می‌خواهید به یک ناطق، با اعتمادبه‌نفس بالا تبدیل شوید؛ باید هر روز تمرین کنید. تمرینات گفتاری مستمر باعث می‌شود که شما طبیعی‌تر صحبت کنید. به‌علاوه، توانایی بالا شما در اسپیکینگ به انگلیسی می‌تواند در مواردی مانند مصاحبه‌های کاری، آزمون‌های انگلیسی یا تحصیلی و نیز سفر و گردش مفید باشد. در زیر چند نکته جذاب و منحصربه‌فرد برای شروع یادگیری انگلیسی تا تبدیل‌شدن به یک صحبت کننده ماهر در کمترین زمان آورده شده است:

به انگلیسی مکالمه کنید.

سعی کنید با دوستان یا انگلیسی‌زبانان بومی به مکالمه روزانه بپردازید. اصطلاحات برای مکالمات روزانه در حیطه سلام و احوالپرسی، آب‌وهوا، تحصیلات و شغل و غیره معمولاً ثابت هستند. کافی است قدم‌به‌قدم تلاش کنید، در هر قدم یکی از موضوعات روزانه را تمرین کنید.

جملات انگلیسی را تقلید کنید.

درحالی‌که به فیلم ها، پادکست ها یا هر چیز دیگری گوش میکنید، تلاش کنید تا اصطلاحات و جملات آن هارا با صدای بلند تکرار کنید. این کار به شما اعتمادبه‌نفس کافی برای صحبت به انگلیسی را می دهد. همچنین بر روانی کلامتان نیز اثرگذار است. البته مهم ترین اثر این تمرین این است که ساختارهای صحیح گرامری و شکل درست کلمات را از انگلیسی‌زبانان بومی یاد خواهید گرفت.

صدای خود را ضبط کنید.

صدایتان را در حال صحبت به انگلیسی ضبط کنید تا بفهمید چه ضعف‌هایی در این مهارت دارید. سپس بر این ضعف‌ها تمرکز کنید. البته با این کار می‌توانید روند پیشرفت خود را درک کنید.

دانستن دستور زبان انگلیسی، بخشی مهم در یادگیری سریع زبان انگلیسی است.

یادگیری دستور زبان انگلیسی ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما با رویکرد مناسب، قابل‌دستیابی است. راهی جز مطالعه و آموزش این قوانین ثابت زبانی ندارید. می‌توانید با شرکت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی یا به‌صورت خود خوان به یادگیری بپردازید. در قدم بعد باید با درنظرگرفتن این اصول اساسی تمرین کنید. البته استفاده از سایر روش‌های یادگیری سریع زبان انگلیسی مبتنی بر این اصول اساسی است. با استفاده از منابع آنلاین، تمرین در خواندن و نوشتن به‌صورت منظم و جستجو برای بازخورد، می‌توانید دانش خود را در دستور زبان افزایش دهید.

دانستن دستور زبان انگلیسی

در ادامه، برای فراگیری دستور زبان انگلیسی بر نکات زیر تأکید می‌کنیم:

  • با مطالعه مباحث پایه شروع کنید، افعال و زمان‌های آنها، ضمایر و ساختار جملات را یاد بگیرید.
  • جملات با ساختار پیچیده را بخوانید و بررسی کنید تا تلفظ و دستور زبان خود را بهبود بخشید.
  • از کانال‌های یوتیوب و وب‌سایت‌های آموزشی رایگان کمک بگیرید.
  • از کمک‌گرفتن نترسید. اگر برایتان دشوار است تا نقاط ضعفتان را پیدا کنید، برنامه‌ریزی کنید و درصدد رفع مشکلات زبانی خود برآیید، کافی است کمک بگیرید. کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی به‌صورت حضوری یا آنلاین می‌توانند به بهترین شکل شما را راهنمایی کنند.

به یاد داشته باشید که یادگیری دستور زبان نه‌تنها در مسیر اصول و قوانین ابتدایی است؛ بلکه اولین قدم در درک زبان و توانایی انتقال افکار و ایده‌های خود نیز است.

الگوها را به‌خاطر بسپارید و نه قوانین را!

همان‌طور که در قسمت قبل به شما گفتیم دانستن دستور زبان امری حیاتی در یادگیری یک زبان است. اما به‌خاطر سپردن آن همانند یک شعر یا یک جمله زیبا کاری بیهوده است. زیرا شما باید دستور زبان انگلیسی را بدانید تا از آن بتوانید استفاده کنید. احتمالاً مدتی را صرف یادگیری قوانین دستور زبان و املای انگلیسی کرده‌اید. به‌جای فکرکردن به آنها به‌عنوان قوانین، سعی کنید الگوها را به‌خاطر بسپارید. به‌عنوان‌مثال، به شکل افعال گذشته باقاعده نگاه کنید. دستور زبان می‌گوید “برای تبدیل شکل ساده یک فعل در انگلیسی به شکل گذشته‌اش، -ed را به انتهای فعل اضافه کنید.” اگر آن‌قدر توانا هستید که فقط با خواندن این جمله و بدون تمرین و دیدن نمونه آن را درک کنید و همیشه ساختار صحیح گذشته را به کار ببرید. به شما تبریک می‌گوییم، شما نیازی به خواندن این مقاله ندارید! درصورتی‌که بیشترافراد دستور زبان را زمانی درک می‌کنند که شیوه استفاده از آن را ببینند.

برای یادگیری این دستور به‌عنوان یک الگو کافی است به یک گروه از افعال منظم و ساختار گذشته‌شان نگاه کنید:

  • Rain: Rained
  • Want: Wanted
  • Learn: Learned

الگو را می‌بینید؟ بیایید یک‌قدم دیگر برداریم. تفاوتی بین گروه بعدی از افعال و گروه قبلی وجود دارد؟

  • Plan: Planned
  • Rot: Rotted
  • Stop: Stopped

آیا تفاوت را متوجه شدید؟ الگویی که این سه فعل آخر دنبال می‌کنند بر اساس دستور زبان اینگونه است: هنگامی که یک فعل با Consonant – Vowel – Consonant به پایان می‌رسد، حرف آخر قبل از اضافه‌کردن  -ed دو بار نوشته می‌شود.

واژگان انگلیسی

کتابچه واژگان خود را بسازید.

منظور از اینکه کتابچه واژگان مخصوص به خود را داشته باشید، این نیست که الزاماً یک دفترچه فیزیکال را به دنبال خود بکشانید! شما هرچه واژگان بیشتری بدانید، توانایی بیشتری در صحبت‌کردن، نوشتن، خواندن و حتی شنیدن به انگلیسی دارید. شما با استفاده از واژگان متعدد نظرات خود را به شیوه‌ای منحصربه‌فرد در هر موضوعی بیان می‌کنید. در نتیجه باید بخشی از برنامه مطالعاتی خود را به یادگیری واژگان متعدد اختصاص دهید. در ادامه چند نکته زیر را در نظر بگیرید تا بدانید که چطور باید کتابچه خود را بسازید!

  • بیشتر کتاب‌ها، مقالات و روزنامه‌ها را بخوانید تا واژگان جدید را کشف کنید و واژگان ناآشنا را یادداشت کنید تا بعداً معانی آنها را جستجو کنید.
  • داشتن یک دفترچه واژگان فیزیکال نیز می‌تواند مفید باشد تا پیشرفت خود را پیگیری کنید و واژگان جدید یاد بگیرید: زمانی که یک لغت جدید و نحوه استفاده آن را می‌بینید؛ فکر می‌کنید دیگر آن‌را فراموش نخواهید کرد. اما به ما اعتماد کنید، همه چیز با یکبار دیدن در ذهن ما ماندگار نمی‌شوند. هر زمان که یک لغت یا عبارت جدید بشنوید یا بخوانید، آن را به همراه معنی آن در دفترچه خود یادداشت کنید. نوشتن مثال یا معنی آن کلمه از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند؛ زیرا هر بار که آن را ببینید از خود نمی‌پرسید این کلمه به چه معناست؟ یا چگونه به کار می‌رود؟

  • می‌توانید با انجام بازی‌هایی مانند ساخت و حدس واژگان، تسلط خود بر واژگانی که می‌دانید را افزایش دهید و نیز واژگان جدید بیاموزید.
  • واژگان جدید را در گفتگوهای روزمره و نوشتن استفاده کنید تا مهارت‌های انگلیسی‌تان را بهبود بخشید.
  • برچسبی حاوی نام انگلیسی بر روی اشیا روزمره مانند صندلی، میز یا کامپیوتر بچسبانید و هر زمان که آن را ببینید با صدای بلند تلفظ کنید. این روش خلاقانه‌ای برای یادگیری نام‌های انگلیسی اشیا است.

به یاد داشته باشید، دفترچه دایره واژگان شما زمان و تلاش می‌طلبد، اما با این نکات، می‌توانید یادگیری انگلیسی را جذاب و پرمحتوا کنید. با قدم‌های کوچک شروع کنید و پیوستگی داشته باشید.

به انگلیسی فکر کنید.

بی شک می‌دانید که یادگیری یک زبان جدید چیزی بیشتر از یادگیری کلمات و قوانین دستور زبان است. در حقیقت یادگیری زبان انگلیسی توسعه فعالیت‌های ذهنی برای تفکر به زبانی دیگر است. به همین دلیل فکرکردن به انگلیسی می‌تواند برای یادگیرندگان انگلیسی تغییرات زیادی ایجاد کند. حالا زمان آن رسیده است که انگلیسی را به زندگی خود وارد کنید. هر چه بیشتر انگلیسی را در اطراف خود ببینید و بشنوید، راهِ آغاز یادگیری انگلیسی آسان‌تر خواهد شد. برای کمک به شما برای اینکه بدانید چگونه باید به انگلیسی فکر کنید، اینجا چند نکته مفید آورده‌ایم:

  • تنظیمات تلفن همراه و کامپیوتر خود را به زبان انگلیسی تغییر دهید، موسیقی و پادکست‌های انگلیسی گوش کنید و فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی تماشا کنید. به‌تدریج، مغز شما به پردازش این زبان عادت می‌کند و شما به طور طبیعی بیشتر به انگلیسی فکر می‌کنید.
به انگلیسی فکر کنید
  • سعی کنید در زندگی روزمره‌تان از انگلیسی استفاده کنید. حتی فعالیت‌های ساده مانند انجام کارهای خانگی یا تهیه فهرست خرید می‌توانند فرصتی برای فکرکردن به انگلیسی باشند.

  • با جملات ساده تمرین کنید. بافکر کردن به جملات ساده انگلیسی شروع کنید. به‌عنوان‌مثال، وقتی صبح بیدار می‌شوید و لباس می‌پوشید، به خود بگویید: “I am putting on my shirt”، “I am tying my shoes” و غیره.
  • با خودتان به انگلیسی صحبت کنید. این در ابتدا ممکن است عجیب به نظر برسد، اما با انگلیسی صحبت‌کردن با خودتان یک راه عالی برای تمرین صحبت‌کردن و فکرکردن به این زبان است.
  • اشتباه‌کردن هم مجاز است. در واقع، این بخش طبیعی از فرایند یادگیری است. پس، به‌راحتی کلمات یا عبارات جدیدی را امتحان کنید، حتی اگر مطمئن نیستید که آیا درست است یا خیر.
  • مورد دیگری که در فکرکردن به انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند این است که دست از ترجمه‌کردن از فارسی‌به‌انگلیسی در ذهن خودبردارید. این کار در ابتدا بسیار دشوار است؛ اما شما همان‌طور که بدون فکر به قوانین دستور زبان فارسی، از واژگان آن استفاده می‌کنید تا جملات را بسازید. باید برای زبان انگلیسی نیز همین کار را انجام دهید.

آنچه باید به‌خاطر داشته باشید این است که هر چه بیشتر تمرین کنید، به طور طبیعی به انگلیسی فکرکردن آسان‌تر خواهد شد.

تکنولوژی در یادگیری سریع زبان انگلیسی

تکنولوژی می‌تواند یار شما در یادگیری سریع زبان انگلیسی باشد.

با کمک فنّاوری، یادگیری انگلیسی می‌تواند متفاوت و جذاب باشد. با چند کلیک، دسترسی به اطلاعات و ابزارهای زیادی که می‌تواند به شما در بهبود تجربه یادگیری انگلیسی کمک کند، دست پیدا کنید. پس بیایید بررسی کنیم که چگونه فنّاوری می‌تواند به شما در یادگیری سریع انگلیسی کمک کند:

  • از برنامه‌های یادگیری زبان و دوره‌های آنلاین انگلیسی استفاده کنید تا دستور زبان، واژگان و تلفظ خود را بهبود بخشید. آنها سرگرم‌کننده و بسیار کاربرپسند هستند. برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی ویژگی‌هایی مانند یادآوری روزانه و پیگیری پیشرفت را ارائه می‌دهند تا شما را تشویق کنند.
  • ویدئوهای زبان انگلیسی را در یوتیوب، آمازون پرایم و نتفلیکس تماشا کنید تا مهارت‌های شنیداری و واژگان خود را بهبود ببخشید.

  • با دستیارهای صوتی تلفن همراه مانند سیری یا الکسا صحبت کنید تا مهارت‌های گفتاری خود را ارتقا دهید.
  • بازی‌های آنلاین یادگیری انگلیسی را امتحان کنید تا یادگیری برای شما جذاب و سرگرم‌کننده شود.
  • وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های زبان انگلیسی را بخوانید تا توانایی خواندن خود را بهبود بخشید و واژگان خود را گسترش دهید. البته این کار یک فایده دیگر هم دارد، شما همچنین با رویدادها و موضوعات جذاب روز روبه‌رو خواهید شد.

برای یادگیری سریع انگلیسی با مردم در ارتباط باشید.

یادگیری یک زبان چه فایده‌ای دارد، اگر برای برقراری ارتباط استفاده نشود؟ با تشکر از پیام رسان‌ها، ما انسان‌ها عادت کرده‌ایم که پیام‌ها را تایپ کنیم و از گفتگو کلامی در این محیط‌ها بی‌نیاز شویم. واقعیت این است که صحبت‌کردن به‌شدت به یادگیری زبان کمک می‌کند، حتی بیشتر از خواندن یا نوشتن. فقط به این فکر کنید که چند بار از دهان مردم شنیده‌اید یا خودتان گفته‌اید که “می‌فهمم، ولی نمی‌توانم انگلیسی صحبت کنم.” بسیاری از افرادی که می‌خواهند انگلیسی صحبت کنند، صحبت‌کردن را به یک مانع بزرگ و غیرقابل‌پیش‌بینی تبدیل کرده‌اند و حرکتی برای شروع یا پیشرفت نمی‌کنند. مثل آن‌ها نباشید. به دنبال افراد انگلیسی‌زبان بگردید، در یک دوره آموزش حضوری زبان یا کلاس‌های آنلاین ثبت‌نام کنید.

برای یادگیری سریع انگلیسی با مردم در ارتباط باشید

شباهت‌های یک زبان را یاد بگیرید.

یکی از سخت‌ترین چیزها در یادگیری یک زبان جدید، یادگیری تمام صداهای جدید آن زبان است. برای مثال در زبان انگلیسی صداهایی وجود دارد که ما هرگز در زبان فارسی از آنها استفاده نمی‌کنیم. اما ثابت شده است که همه ما با درکی از اینکه کدام صداها معنی می‌دهند و کدام نمی‌دهند، به دنیا می‌آییم. هرچند که زبان‌ها می‌توانند بسیار متفاوت باشند، اما در میان آنها برخی موارد مشابه هستند. برای مثال، با این‌که برخی از کلمات انگلیسی با حرف‌های “BL” شروع می‌شوند (مانند “blink”)، احتمالاً هیچ‌وقت کلمه‌ای را نمی‌بینید که با حروف “LB” شروع شود. حتی اگر تلاش کنید این ترکیب را بسازید، آوای تولید شده عجیب به نظر می‌رسد. وقتی انگلیسی یاد می‌گیرید، این حقیقت را به‌خاطر داشته باشید. اگر یک کلمه یا یک‌صدایی را بشنوید که به نظرتان عجیب و غیرممکن است، احتمالاً واقعاً غیرممکن است! اگر بدانید برخی از صداها در زبان انگلیسی بسیار کم اتفاق می‌افتند، می‌توانید به‌راحتی املای خود را تقویت کنید! برای مثال، اگر سعی می‌کنید کلمه “ghost” را بنویسید و از جای حرف h مطمئن نیستید که پیش یا پس از g قرار دارد، آن را بلند بخوانید. اگر سعی کنید “hgost” را بگویید، صدای “HG” به نظر غیرممکن می‌آید، اما صدای “GH” در “ghost” امکان‌پذیر است. پس از این روش استفاده کنید!

شباهت‌های زبان انگلیسی

صداهای زبان انگلیسی را به طور جداگانه بیاموزید.

یادگیری انگلیسی تغییری در شیوه کارکرد مغز شما ایجاد می‌کند. به طور شگفت‌انگیزی یادگیری یک زبان جدید واقعاً باعث رشد مغز شما می‌شود! یک مطالعه کشف کرد که هنگامی که یک زبان را یاد می‌گیریم، بخش‌هایی از مغزمان بزرگ‌تر می‌شوند. هر چه رشد بزرگ‌تر باشد، یادگیری زبان جدید برای شما آسان‌تر خواهد بود. اما قسمت جالب‌تر این مطالعه نشان داد که مغزهای ما به‌صورت متفاوتی به صداهای مختلف واکنش نشان می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، شنیدن حروف L و R برای زبان‌آموزان ممکن است سخت باشد؛ به‌ویژه اگر زبان مادری‌شان فقط یک حرف برای هر دو صدا داشته باشد (مانند زبان ژاپنی). آزمایش نشان داد که وقتی انگلیسی‌زبانان حروف L و R را می‌شنوند، دو بخش مختلف از مغزشان به صداها واکنش نشان می‌دهند. اما ژاپنی‌ها تنها یک منطقه از مغزشان واکنش نشان می‌دهند.

قبل از اینکه بتوانید؛ مانند یک بومی، انگلیسی صحبت کنید و آن را درک کنید، صداهای انگلیسی را یاد بگیرید. برخی آزمایش‌ها نشان می‌دهند که گوش‌دادن به صداهای کند شده می‌تواند به یادگیری آنها در کمترین زمان ممکن، حتی تنها در یک ساعت کمک کند. تمامی نرم‌افزارهای پخش صوتی و تصویری قابلیت کاهش سرعت صدا را دارند. در تلفظ و شنیدن کدام حروف مشکل داری، بر همان حروف تمرکز کنید.

تمرین روزانه و پیوسته بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی است.

شما می‌توانید از هرکسی که می‌خواهید، کمک بگیرید و سؤال بپرسید. بدون شک همه به شما خواهند گفت که باید استمرار داشته باشید، صبور باشید و به برنامه‌های روزانه خود پایبند باشید. یادگیری زبان انگلیسی یک سفر پیوسته و مستمر است که نیازمند تمرین روزانه و پیوسته است. این تمرین‌ها نقش بسیار مهمی در تقویت مهارت‌های زبانی و افزایش اعتمادبه‌نفس شما در استفاده از زبان انگلیسی دارند. از طریق گوش‌دادن به موسیقی انگلیسی، تماشای فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی، مکالمه با بومیان زبان انگلیسی و خواندن کتاب‌ها و مقالات در این زمینه، شما می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشیده و به‌سوی تسلط بر زبان انگلیسی پیش بروید. به این تمرین‌ها به‌عنوان قطعاتی از یک مسیر یادگیری پیوسته نگاه کنید که در طول آن، شما به‌تدریج مهارت‌های خود را تقویت می‌کنید و به اهداف یادگیری زبان انگلیسی خود نزدیک‌تر می‌شوید.

تمرین روزانه و پیوسته بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی

از اشتباهات خود نترسید و فقط روبه‌جلو حرکت کنید.

وقتی احساس می‌کنید سرعت پیشرفتتان کند شده است، ناامید نشوید. ما به شما اطمینان می‌دهیم که افت در روند آموزش تمامی زبان‌آموزان وجود دارد. هرگز خود را با گفتن اینگونه جملات سرزنش نکنید: من نمی‌توانم انگلیسی صحبت کنم یا من اصلاً این دستور زبان را نمی‌فهمم. بسیاری از این جملات مشابه را استفاده می‌کنید، درحالی‌که کمکی به وضعیتتان نمی‌کنند. پس این موارد را از ذهنتان پاک کنید. چون نه‌تنها کمکی به شما نمی‌کنند که شمارا در درک حقیقی وضعیتتان ناتوان می‌کنند. ما به شما قول می‌دهیم که اگر شروع کنید و هر روز بهتر از دیروز عمل کنید، قطعاً در مسیر پیشرفت خواهید بود دست از مقایسه خود با دیگران بردارید و خود را با گذشته خود مقایسه کنید، مطمئن باشید از روند روبه‌جلوی خود تعجب خواهید کرد. فراموش نکنید که شکست یکی از قسمت­‌های ضروری یادگیری زبان است. اشتباهات می­‌توانند به ارتقای سطح زبان شما بسیار کمک کنند. تفکر بیشتر زبان‌آموزان این است که اشتباه‌کردن بد است، اما در واقع شما به‌راحتی نخواهید توانست انگلیسی صحبت کنید، اگر در حین یادگیری از اشتباه‌کردن بترسید. بیشتر این اشتباهات را خیلی زود تصحیح می­کنید و بنابراین سرعت یادگیری‌تان بیشتر خواهد شد. بالاتر از همه، تسلیم نشوید. مطمئناً همه شما زبان انگلیسی را به‌خوبی یاد می‌گیرید. چرا که میلیون­ها میلیون نفر در سراسر دنیا ثابت کرده‌­اند که یادگیری آن امری شدنی و ممکن است. هرچه که بیشتر تمرین کنید، اشتباه کنید و صحبت کنید، سرعت یادگیری‌تان بیشتر خواهد شد.

یادگیری سریع زبان انگلیسی با موسسه کوییک

یادگیری سریع زبان انگلیسی با موسسه کوییک

زبان انگلیسی یک زبان جذاب و البته محبوب برای یادگیری است. اگر چه یادگیری این زبان به نسبت آسان شناخته می‌شود؛ اما یادگیری 750.000 کلمه و املای آنها حتی بهترین یادگیرنده‌ها را هم دچار سردرگمی می‌کند. با دیدن این عدد نگران نشوید، شما نیاز به یادگیری تمامی واژگان یک زبان ندارید، همان‌طور که تمام واژگان زبان فارسی که احتمالاً زبان مادری‌تان است را نمی‌دانید. توصیه‌های زیادی در اینترنت درباره چگونگی یادگیری سریع انگلیسی وجود دارد. با جرئت می‌توان گفت که بیشتر آنها مفید هستند، مانند مواردی که در این مقاله به شما گفتیم. اما برخی از آن‌ها برای بعضی از افراد مناسب‌ترند. ولی اینکه چگونه شیوه مناسب یادگیری انگلیسی خود را بیابیم، خود یک فرایند زمان‌بر است. به این شکل که شما مجبورید بسیاری از این راه‌ها را امتحان کنید و بهترین پاسخ را برای خودتان برگزینید.

شاید با خود فکر کنید که یادگیری سریع زبان انگلیسی غیرممکن است. اما ما در مجموعه کوییک به شما قول می‌دهیم این کار را برایتان ممکن می‌کنیم. در کمتر از چند ماه زبان‌آموزان با هر سطحی حتی ابتدایی‌ترین سطح می‌توانند به دانش بالایی در زبان انگلیسی دست یابند. دوره‌های LQuick به شکلی طراحی و سازماندهی شده‌اند که تمامی مهارت‌های زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهند، روند پیشرفتتان را پیگیری می‌کنند و زمانی‌هایی را برای مرور و بازگشت به عقب اختصاص می‌دهند. همین حالا سؤال‌های بسیاری درباره شیوه‌های آموزش کوییک به‌صورت آنلاین و حضوری برایتان پیش‌آمده است. ما به تمام سوالات شما جواب خواهیم داد؛ کافی است که شما فقط با مشاوران ما تماس بگیرید.

سؤال‌های پرتکرار درباره یادگیری سریع زبان انگلیسی

به سؤال‌های شما پاسخ می‌دهیم:

آیا زبان مادری من تأثیری بر سرعت یادگیری انگلیسی دارد؟

بله بسته به زبان مادری شما، یادگیری انگلیسی برایتان آسان‌تر یا چالش‌برانگیز‌تر خواهد بود. اگر قبلاً الفبا را بلد بوده و با بسیاری از کلمات هم‌ریشه آشنا هستید، شما یک مزیت طبیعی نسبت به کسانی دارید که این موارد را ندارند.

بهترین روش برای افزایش واژگان انگلیسی چیست؟

غرق‌شدن در زبان انگلیسی بهترین راه برای توسعه واژگان شماست. این رویکرد نسبت به مطالعه فهرست‌های طولانی واژگان طبیعی‌تر و جذاب‌تر است. زمانی که می‌توانید به موسیقی گوش بدهید، فیلم ببینید، با بومیان صحبت کنید، کتاب بخوانید و سفر کنید.

آیا دستور زبان انگلیسی منطقی است؟

قوانین دستور زبان انگلیسی به‌طورکلی مداوم و منطقی هستند. همان‌طور که دیده‌اید، املا و تلفظ ممکن است غیرقابل‌پیش‌بینی باشد، اما خود دستور زبان به نسبت ساده است. مشکل این است که بسیاری از بومیان در واقع قوانین دستور زبان انگلیسی را نمی‌دانند و از زبان مادری‌شان به طور نادرست استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، تفکیک اشتباه افعال چندقسمتی و استفاده نادرست از افعال گذشته در روزمره آنها متداول است.

آیا کلاس‌های انگلیسی بهترین راه برای یادگیری سریع انگلیسی هستند؟

کلاس‌های انگلیسی منابع بسیار ارزشمند و نظام‌مندی برای یادگیری هستند. بدون شک، آن‌ها مفید هستند و همراه با سایر روش‌ها، می‌توانند به طور قابل‌توجهی پیشرفت شما را تسریع کنند و به افزایش اعتمادبه‌نفس شما کمک کنند.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

18 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته