نحوه گرفتن مدرک آیلتس

اگر به دنبال گرفتن مدرک آیلتس هستید قطعاً از خود پرسیده‌اید که برای آزمون آیلتس چه باید کرد؟ و یا اینکه نحوه گرفتن مدرک آیلتس چگونه است؟ در نتیجه درصدد نگارش این محتوا برآمدیم تا به‌تمامی پرسش‌های شما پاسخ دهیم. به طور کامل شما را از زمان تصمیم‌گیری برای شرکت در آزمون تا لحظه‌ای که مدرک آیلتس را در دست می‌گیرید، همراهی می‌کنیم. این محتوا را به طور کامل بخوانید تا نحوه گرفتن مدرک آیلتس را درک کنید.

مدرک آزمون آیلتس (IELTS) چیست؟

آزمون آیلتس (IELTS)یک آزمون جامع زبان انگلیسی است در نتیجه هدف آن ارزیابی مهارت استفاده از زبان انگلیسی توسط داوطلبان است. این آزمون زبان مشابه یک امتحان زبان نیست؛ زیرا بر سنجش بیش از یک مهارت متمرکز است. بهتر است بدانید با دانستن قوانین دستور زبان و دایره واژگان خوب در زبان انگلیسی نمی‌توانید امتیاز خوبی در این آزمون کسب کنید. اگر این‌گونه بود هر انگلیسی‌زبانی به‌آسانی و بدون مطالعه نمره‌ای بالا را در این آزمون کسب می‌کرد.

این آزمون از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که عنوان هر بخش هم‌نام یک مهارت زبانی است. این بخش‌ها شامل مهارت‌های شنیدن (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و صحبت‌کردن (Speaking) می‌شوند. نتایج آیلتس از سال ۱۹۸۹ برای اهداف مهاجرتی و نیز کار و تحصیل به کار می‌روند.

گرفتن مدرک آیلتس

چرا باید مدرک آیلتس بگیریم؟

زندگی پر از انتخاب است و گرفتن تصمیم درست برای آینده مهم است. با آیلتس انتخاب‌هایی به شما داده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که بهترین موقعیت را برای آینده خود دارید. آیلتس محبوب‌ترین و درعین‌حال معتبرترین آزمون زبان انگلیسی در جهان است. هزاران دانشگاه و کالج و نیز وزارت‌خانه و مؤسسه نتایج آزمون آیلتس شما را مدرکی دال بر مهارت‌های زبان انگلیسی شما می‌دانند.

  • دانشگاه‌ها و کالج‌های بین‌المللی با استناد به نتایج این آزمون سطح زبانی شما را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که آیا برای شرکت در محیط‌های آکادمیک آماده هستید و یا خیر!
  • از سوی دیگر مؤسسات و سازمان‌های حرفه‌ای با بررسی نمرات آزمون آیلتس شما، دانش زبان انگلیسی شما را برای حضور در محیط‌های کاری می‌سنجند.
  • از مهم‌ترین دلایل که باید نحوه گرفتن مدرک آیلتس را بدانید و مراحل گرفتن آن را طی کنید، مهاجرت است. اگر قصد مهاجرت به کشوری انگلیسی‌زبان را دارید باید در این آزمون شرکت کنید. آیلتس بیش از هر آزمونی دیگر مورد پذیرش دولت‌ها به‌عنوان شرط لازم برای اقامت دائم است. دولت‌های انگلستان، استرالیا، کانادا و نیوزلند نتایج آیلتس را می‌پذیرند.
  • مهارت‌های ارتباطی عالی این روزها ضروری است؛ زیرا پنجاه و پنج کشور زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان اول خود دارند. نشان‌دادن تسلط خوب به زبان می‌تواند گزینه‌هایی را برای شما ایجاد کند تا ارتباطات خود را گسترش دهید.

مدرک آیلتس در چه کشورهایی مورد پذیرش است؟

آیلتس در بیش از ۱۴۰ کشور در سراسر جهان برگزار می‌شود و نتایج آن معتبر است. اینکه به طور دقیق بدانید در چه کشورهایی آیلتس به کارتان می‌آید به زبان رسمی آن کشور بستگی دارد. برای مثال در ۵۵ کشور زبان انگلیسی به طور رسمی زبان آن کشور است در نتیجه دولت این کشورها به نتایج آزمون زبان انگلیسی شما نیز دارند. این نکته در مورد دانشگاه و نیز سازمان حرفه‌ای منتخبتان نیز صادق است. البته در هر حالتی به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد شرکت در آزمون زبان انگلیسی دارید بهتر است به مطالعه شرایط و الزامات سازمان‌ها بپردازید. اما به شما اطمینان می‌دهیم که معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین آزمون زبان انگلیسی در دنیا آیلتس است.

نحوه گرفتن مدرک آیلتس

معروف‌ترین مقاصد مهاجرتی که آیلتس را قبول دارند:

  • استرالیا
  • کانادا
  • فرانسه
  • ایرلند
  • نیوزلند
  • انگلستان
  • ایالات متحده

انواع مدرک آیلتس

باتوجه‌به اعتبار و گستردگی پذیرش آزمون آیلتس در شاخه‌های مختلف، این آزمون به دسته‌های متعددی تقسیم می‌شود. انواع آزمون آیلتس را بدانید:

آزمون آیلتس آکادمیک (IELTS Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک یکی از پرکاربردترین انواع آزمون‌های آیلتس است که برای سنجش مهارت زبان انگلیسی و ارزیابی مناسب‌بودن سطح آن برای یک محیط دانشگاهی طراحی شده است. این آزمون جنبه‌های زبان آکادمیک را منعکس می‌کند و ارزیابی می‌کند که آیا داوطلب آمادة شروع آموزش یا تحصیل در یک محیط انگلیسی است یا خیر.

کاربرد مدرک آیلتس آکادمیک در موارد زیر است:

  • تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد در هر نقطه از جهان
  • گرفتن ویزای دانشجویی در کشور انگلستان، چنانچه این آزمون مورد تأیید آن دانشگاه باشد.
  • برای کارکردن در یک سازمان حرفه‌ای در کشورهای انگلیسی‌زبان

مدرک آیلتس جنرال (IELTS General Training)

یکی دیگر از انواع شناخته‌شده و پرکاربرد آزمون آیلتس، آزمون آیلتس جنرال یا عمومی است که دانش زبانی را در سطح روزمره در موقعیت‌های کاری و اجتماعی می­سنجد. مدرک آیلتس جنرال در موارد زیر به کار می‌رود:

  • آموزش یا تحصیل در سطوح پایین‌تر مانند مدرسه یا کالج
  • مهاجرت به یک کشور انگلیسی‌زبان
  • پیداکردن شغلی بهتر در کشور خود
  • مهاجرت کاری به یک کشور انگلیسی‌زبان یا گذراندن دوره‌های مربوطه

مدرک آیلتس ویزا و مهاجرت بریتانیا IELTS for UKVI

برای کار و تحصیل در انگلستان به ویزای بریتانیا نیاز است در نتیجه شرکت در آزمون آیلتس ویزا و مهاجرت به بریتانیا و کسب مدرک آن توصیه می‌شود.

مدرک آیلتس لایف اسکیلز IELTS Life Skills

یکی از انواع آزمون‌های آیلتس، آیلتس لایف اسکیلز است که به شما این فرصت را می‌دهد تا سطح زبان خود را در موقعیت‌های روزمره بسنجید. این آزمون مورد تأیید وزارت کشور انگلستان است در نتیجه شما می‌توانید از مدرک این آزمون برای اهداف زیر در انگلستان استفاده کنید:

  • گرفتن ویزای خانوادگی
  • تمدید ویزای خانواده، همسر یا شریک زندگی
  • اجازه اقامت نامحدود یا تابعیت

مراحل گرفتن مدرک آیلتس چیست؟

حال‌آنکه به طور کامل با آزمون آیلتس و انواع مدارک آن آشنا شدید بهتراست نحوه گرفتن مدرک آیلتس را به طور مرحله‌به‌مرحله به شما معرفی کنیم:

هدف خود را از شرکت در آیلتس تعیین کنید.

بر اساس هر آنچه که بالاتر به شما توضیح دادیم ابتدا هدف و مقصد خود را تعیین کنید. این کار را با استعلام از مؤسسه موردنظرتان، شروع کنید. با این کار مطمئن می‌شوید که آیا باید در آیلتس شرکت کنید و یا به شرکت در آزمونی دیگر نیاز دارید و همچنین تعیین می‌کنید باید در کدام نوع آزمون آیلتس شرکت کنید.

بسیاری از سازمان‌ها و دانشگاه‌ها حداقل نمره‌ای را نیز برای متقاضیان تعیین می‌کنند. براین‌اساس شما باید قدم‌های خود را برای کسب این نمره و یا حتی بالاتر بردارید. گفتنی است که نمره آیلتس به‌صورت امتیازات باندی بین دو عدد ۰ تا ۹ است و صفر پایین‌ترین عدد و ۹ بالاترین عدد است.

زمانی را برای آزمون خود تعیین کنید.

آزمون آیلتس آکادمیک ۴۸ بار و آزمون آیلتس جنرال ۲۴ بار در مدت یک سال برگزار می‌شود در نتیجه داوطلبان هر ماه شانس شرکت در آیلتس را دارند. در نتیجه ابتدا باید بررسی کنید که برای گرفتن آیلتس تا چه زمانی فرصت دارید؟ سپس با درنظرگرفتن محدودیت زمانی خود و نیز مدت‌زمان آمادگی و شرکت در آزمون زمانی را بر مطالعه در نظر بگیرید. می‌توانید بهترین زمان شرکت در آزمون آیلتس را انتخاب کنید.

در آزمون ثبت‌نام کنید.

یکی از اصلی‌ترین مراحل گرفتن مدرک آیلتس نحوه ثبت‌نام در آزمون آیلتس است. این مرحله می‌تواند در پایان آمادگی آزمون نیز اجرا شود؛ اما ما در بخش‌های ابتدایی مراحل آمادگی به صحبت در مورد آن پرداختیم تا اهمیت آن را به شما یادآوری کنیم. زمانی که شما زودتر به ثبت‌نام در آزمون اقدام کنید الزام و اضطراب مثبت ناشی از داشتن امتحان در شما ایجاد می‌شود و شما به آمادگی بیشتر و بهتر برای آزمون می‌پردازید؛ زیرا می‌دانید که شرکت در امتحان امری اجتناب‌ناپذیر است.

ثبت‌نام در آزمون آیلتس از طریق وبگاه سازمان سنجش و آموزش کشور برای ثبت اطلاعات شخصی شما انجام می‌شود و ادامه فر آیند ثبت‌نام که برای تعیین مرکز آزمون، نوع آزمون و نیز تعیین نحوه شرکت در آزمون است، از طریق وبگاه رسمی آزمون آیلتس ادامه میابد. نحوه ثبت‌نام در آزمون آیلتس را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله در این محتوا به طور کامل بخوانید.

در مرحله آمادگی برای آزمون آیلتس چه باید کرد؟

آماده‌شدن برای آزمون می‌تواند دلهره‌آور باشد؛ زیرا نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید:

شیوه آموزش خود را تعیین کنید

یکی از مراحل گرفتن مدرک آیلتس این است که تعیین کنید که خود به‌تنهایی قادر به مطالعه و برنامه‌ریزی برای آزمون هستید و یا اینکه به مربی نیاز دارید. درصورتی‌که شما هم مانند بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس در دوره‌های آمادگی آیلتس شرکت می‌کنید. در جستجوی دوره‌هایی باشید که با نیازهای شما منطبق است.

کلاس آمادگی آیلتس مؤسسه کوییک

مؤسسه تخصصی زبان کوییک با چندین سال تجربه و کادری مجرب از اساتید باتجربه محیط آموزشی به‌روز را برای شما فراهم می‌کند. زبان‌آموزان مؤسسه کوییک با شرکت در دوره‌های گروهی و نیز خصوصی این مؤسسه کارنامه‌های درخشانی را در آزمون آیلتس کسب کرده‌اند. در صورت تمایل برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید.

نیاز به مشاوره دارید؟

کارشناسان ما در موسسه تخصصی زبان کوییک آماده کمک به شما هستند.

تماس با ما

برنامه‌ریزی کنید :

ابتدا سطح خود را تعیین کنید؛ یعنی نقاط ضعف و قوت خود را در مورد هر بخش آزمون بررسی کنید. بر اساس کمبود هاب خود برنامه‌ریزی کنید

بهترین منابع برای مطالعه را تهیه کنید :

درصورتی‌که به‌صورت سلف استادی به مطالعه برای آزمون می‌پردازید، به دنبال بهترین و معتبرترین منابع آیلتس باشید! این منابع شامل کتاب‌های آموزش دستور زبان و واژگان، پادکست‌ها و نیز سایت‌های مختلف هستند که تمرینات جامع و کامل را در بر می‌گیرند. درصورتی‌که در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنید از مربیان خود کمک بگیرید و به برنامه‌های آموزشی آن‌ها پایبند باشید.

با ساختار آیلتس آشنا شوید :

برای شرکت در آیلتس شناخت ساختار کلی آزمون و نحوه و ترتیب و نیز نوع سوالات آزمون آشنا شوید. به یاد داشته باشید که رمز موفقیت در هر امتحانی و نه فقط آیلتس، آشنایی کامل با الگو و قالب آزمون است. هرچه درک واضح‌تری در مورد ساختار آزمون ایجاد کنید، شانس شما برای تکمیل موفقیت‌آمیز آن در بازه زمانی اختصاص‌داده‌شده بیشتر است.

در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید :

آزمون ماک آیلتس یک آزمون مشابه آزمون آیلتس است که توسط مراکز مختلف با هزینه کمتر به جهت آمادگی بهتر متقاضیان برگزار می‌شود. شرکت در آزمون‌های تمرینی شما را بررسی مجدد نقاط قوت و ضعفتان یاری می‌دهد و همچنین شما را با شرایط کلی روز آزمون آشنا می‌سازد. نه‌تنها لازم است نقاط ضعف خود را بهبود بخشید، بلکه به همان اندازه ضروری است که نقاط قوت خود را برای ایجاد یک‌پایه محکم ارزیابی کنید.

هر چهار مهارت زبانی خود را ارتقا دهید :

موردی که بسیاری از داوطلبان آیلتس فراموش می‌کنند این است که آزمون آیلتس یک آزمون سنجش مهارت زبان انگلیسی است، یعنی اینکه باید سطح دانش خود در زبان انگلیسی را افزایش بدهید و بتوانید از آن به‌خوبی استفاده کنید. فراموش نکنید که هر روز زمانی را به تقویت هر مهارت اختصاص دهید.

چند نکته کلیدی زیر را در ارتقا سطح هر مهارت برای آزمون آیلتس در نظر بگیرید:

  • تا می‌توانید به زبان انگلیسی به‌صورت فعال گوش دهید. از ویدئوهای آموزشی، پادکست‌ها، فیلم‌ها و موسیقی‌های انگلیسی استفاده کنید تا با لهجه‌ها و لحن‌های مختلف آشنا شوید. سعی کنید معنای جملات را حدس بزنید و مفهوم آن‌ها را درک کنید. زیرا بر کسی سختی آیلتس پوشیده نیست. در طول زمان بخش شنیداری باید به ۴ فایل ضبط شده گوش دهید و به ۴۰ سؤال پاسخ دهید. ضبط‌ها فقط یک‌بار پخش می‌شوند. سوالات معمولاً عبارت‌اند از تکمیل جمله، تکمیل خلاصه، تکمیل فهرست چندگزینه‌ای.
  • اینکه رشته کلام در طول اسپیکینگ را گم کنید طبیعی است؛ اما باید به‌سرعت خود را جمع‌وجور کنید و بدانید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید؛ زیرا سوالات بخش اسپیکینگ به‌صورت رشته‌ای هستند. به‌این‌ترتیب، درک نحوه پیگیری یک مکالمه، ضروری است. همچنین از شما انتظار می‌رود که بفهمید بسته به نوع سؤال چه نوع اطلاعاتی را ارائه دهید.
  • تا می‌توانید متون مختلف را بخوانید. تنها هدف بخش ریدینگ آیلتس، آزمایش طیف گسترده‌ای از مهارت‌های خواندن است. خواندن برای درک ایده یا ایده‌های جزئیات و کلیات، استدلال منطقی، و شناخت نظرات، نگرش‌ها و هدف نویسندگان به کار می‌رود. شرکت‌کنندگان در آزمون باید پاسخ‌های کوتاه، مطابقت اطلاعات، تکمیل جملات و تطبیق عنوان‌ها را ارائه دهند. اطمینان حاصل کنید که تمرین ریدینگ شما شامل طیف گسترده‌ای از سوالات است تا به هر یک از آنها عادت کنید. زمان‌بندی در این بخش ضروری است و شما به‌سادگی وقت نخواهید داشت چندین بار متون را مرور کنید. راهبُردهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از این وضعیت اجتناب کنید. به‌عنوان‌مثال، چگونه متن را مرور کنیم و روی چه نوع اطلاعاتی باید تمرکز کنید.
  • در بخش رایتینگ آیلتس از اصطلاحات انگلیسی مناسب استفاده کنید. بخش نوشتن شاید یکی از مواردی است که اکثر مردم با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. هر دو وظیفه در آموزش آکادمیک باید به سبک رسمی نوشته شوند.

کار ۱ مستلزم این است که داده‌ها را توصیف و توضیح دهید که ممکن است در آنها متخصص باشید، این نیاز به تمرین قابل‌توجهی در زبان انگلیسی دارد.

وظیفه ۲ تعدادی چالش را ارائه می‌دهد. اغلب، اگر شما با آن آشنا نباشید، توسعه موضوع ارائه شده دشوار است. علاوه بر این، مقاله باید ساختار مناسبی داشته باشد.

شما باید آماده پاسخگویی به هر دو کار و درک الزامات هر یک باشید.

گرفتن مدرک آیلتس با کوییک

چگونه آیلتس بگیریم؟

در این محتوا مراحل گرفتن مدرک آیلتس را به طور گام‌به‌گام به شما توضیح دادیم. آزمون آیلتس می‌تواند بسیار سخت و دشوار باشد. اما شما با اجرای هر مرحله از مراحلی که در بالا به شما معرفی کردیم، می‌توانید از سختی و دشواری نحوه گرفتن مدرک آیلتس بکاهید.

پرسش‌های متداول در زمینه نحوه گرفتن مدرک آیلتس

اگر آیلتس را از صفر شروع کنم، چقدر زمان نیاز دارم؟

یادگیری یک‌زبان جدید از سطح صفر به مدت زمانی که شما برای تمرین و یادگیری برای آن صرف می‌کنید، بستگی دارد.

گرفتن مدرک آیلتس چه مدت طول می‌کشد؟

کارنامه و مدرک آزمون آیلتس کامپیوتری در مدت‌زمان ۳ تا ۵ روز آماده می‌شود درصورتی‌که آمادگی مدرک آیلتس کاغذی نهایت دو هفته طول می‌کشد.

گرفتن آیلتس چقدر زمان می‌برد؟

به‌خاطر داشته باشید که یادگیری و آمادگی برای آیلتس یک فرایند زمان‌بر است و به سطح شما بستگی دارد؛ اما به طور متوسط ۱۲ هفته زمان می‌برد تا بتوانید یک نمره نسبت به سطح قبلی خود ارتقا پیدا کنید.

خرید مدرک آیلتس از کجا ممکن است؟

گرفتن مدرک IELTS بدون امتحان غیرممکن است. ازآنجایی‌که این آزمون اعتباری جهانی دارد، هرگونه تقلب در آن به شهرت جهانی آیلتس صدمه وارد می‌کند. گفتنی است قوانین و مجازات سختی برای متقلبان .وجود دارد

برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنیم؟

ابتدا تعیین سطح کنید و به دنبال دوره‌ها و منابع آموزشی معتبر باشید.

سریع‌ترین راه گرفتن مدرک آیلتس کدام است؟

مؤسسه تخصصی زبان کوییک دوره‌های فشرده آمادگی برای آیلتس به‌صورت گروهی و خصوصی برگزار می‌کند. این دوره‌ها که به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شوند در مدت‌زمان ۸ ماه شما را برای شرکت در آیلتس آماده می‌کنند.

چند ماه برای آیلتس بخوانیم؟

حداقل ۳ تا ۶ ماه باتوجه‌به سطحتان برای آماده‌شدن و مطالعه برای آیلتس وقت بگذارید.

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 3.9]

0 نظر یا سوال
Inline Feedbacks
View all comments
موسسه تخصصی زبان کوییک - آموزش تضمینی زبان از مبتدی تا پیشرفته